torsdag, oktober 12, 2006

Jobbet

Mrbp har utmanat oss alla att lägga upp bilder på våra arbetsplatser, så här kommer först mitt skrivbord, och sedan en liten stämningsbild där Rexxie's fönster är det enda det lyser i...


(observera alla små lösenordslappar som sitter på skärmarna. Tidigare när vi inte hade så hård lösenordspolicy kom man ihåg lösenorden, men numera med den hårdare policyn så är lösenorden typ %97OKhhx183z54ouz&4#y och då skriver man upp dem i stället. Säkert så det förslår...)



Den senare synen är tyvärr inte så ovanlig. Mina arbetstider hittills i veckan:
Måndag: 09:00-21:00
Tisdag: 09:00-01:30
Onsdag: 09:30-23:30
Torsdag: 09:00-23:40 (har precis kommit hem)
Fredag: antagligen som torsdag ungefär
Lördag: är jag faktiskt ledig, skall till Stockholm och gå på Valkyrian
Söndag: antagligen jobb hela dan.

Mer bilder från mitt kontor finns här.

Tack Annaa för böckerna! De verkar jätteintressanta!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men gu vilken ångest ni ger mig med era riktiga jobb.

PGW sa...

Du som är en väldklädd karl (av bloggen att döma har du kritstreck och slips mest för jämnan!) har du sett att Hallwyllska har utställning om Gentlemannen, män och mode? Om du nu ändå är i Sthlm.

Rexxie sa...

Men snälla Kim! JAG är ju avundsjuk på dig som bor i Stockholm och som är kreativ och har en hund och allt!

pgw: Näpp, jag är en gentleman ändå :-)
(och nej, det är tyvärr sällsynt att jag har kritstrecksrandig, däremot är det väl så att jag förmedlar exakt den bild jag vill av mig själv....)

Elisabet. sa...

Å, vad jag tycker om sånt här .. att få se hur det ser ut hos andra bloggare!
Tack.

Rexxie sa...

Jamen, darling E, det här är ju inte hos mig utan hos min arbetsgivare!