söndag, oktober 29, 2006

Lördag, söndag....

Lördagen tillbringades hemma hos föräldrarna. Min mamma är med i en syförening där hon och ett antal andra tanter träffas, har kul och handarbetar. En gång per år är det så dags för en liten bazar där de säljer och lottar ut handarbetena (och lite hembakt bröd), och igår var det alltså dags. Jag köpte lotter för närmare 500:-, och vann ingenting. Det var likadant förra året, min syster och jag räknade ut att vi köpte närmare 50% av lotterna utan att vinna något :-)

Söndag! En timme extra sovmorgon, och nu skall jag gå och jobba!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om du borde vara glad eller ledsen för det faktum att du inte vann något.

Rexxie sa...

Egentligen gör det mig ingenting, det mesta är sånt som jag inte skulle vilja ha, och fördelen är ju att pengarna går till välgörande ändamål... (och bidrar till att tanterna har trevligt)

Anonym sa...

Äh! Det är väl som med alla lotterier. Jag tror att det är något lurt någonstans! Jag vinner aldrig oc hjag minns den tiden när jag friidrottade och var tvungen att sälja Bingolotter. De som blev kvar spelade jag upp och jag har aldrig någonsin fått Bingo. Jo! En gång fick jag Bingo, men då glömde jag att hämta ut vinsten:/