lördag, oktober 28, 2006

Fredagseftermiddagen....

...ägnades åt lite seriös shopping!

Inköp 1 blev en ny duschblandare som nu är monterad och invigd. Jösses vilken skillnad mot den gamla! Med den gamla kunde man om man hade tur möjligtvis få ett stilla duggregn ungefär, och ändra temperatur gick knappt. Som tur var den inställd på en ganska behaglig temperatur, men nu kan jag både få lite tryck i duschen och ändra temperatur! Det ni!

Inköp 2 blev en födelsedagsbok till mamma, hon får Istanbul av Pamuk. Funderade på om jag skulle ge henne Anders Öhrmans Komma ut med ett kort att hon får välja metod själv, men det kanske hade varit lite väl okänsligt.... (jag köpte den till mig själv i stället :-)

Inköp 3 blev lite mer märkesdeo, Calvin Kleins Euphoria Men. Euphoria Men is about satisfying your most intense desires, free of limits. It's about passion that stops at nothing. Jaja, det låter det! Luktar gott gör den i alla fall...

Fick dessutom en tester på Intimately Beckham for him, och det får nog bli nästa inköp till lukta-gott-hyllan.

Inköp 4 blev en... tada .... blå kritstrecksrandig blazer :-) dock inte i sammet den här gången....

Sen åkte jag hem och tittade på Idol och Hey Baberiba. Tycker att Cissi borde ha fått åka hem, men det är ju min personliga åsikt (vems skulle den annars vara?). Börjar inte Familjen bli lite uttjatad vid det här laget? Det känns som om idéerna har tagit slut. Parodin på Ulf Adelsohn var dock klockren.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag var just ute och shoppade en tröja för första gången sedan 1957.

qi sa...

Vad roligt att shoppa loss så där... Får vi se en bild på dig i den kritstrecksrandiga?

Anonym sa...

Gud så underbart att handla! Om jag inte helt misstar mig har jag för mig att lacoste essential ska dofta himmelskt! Ifall du behöver ännu en.

Elisabet. sa...

Jag handlar aldrig kläder nästan.
Och när jag gör det, blir i en liten affär i Helsingborg som heter UNO, tror jag. Danska linnekläder. Många färgar jag själv.

Män som doftar gott är som tårta.
Gott.

Rexxie sa...

Kim:
Hehehe, det tror jag vad jag vill på!

Tennis:
Japp, det är så himla roligt numera när man faktiskt kan hitta kläder som både är snygga och som passar i storlek. De flesta tillverkarna gör vissa klädserier bara upp till storlek B152, och det kan jag ha numera!

Qi:
Njae, vi får se om jag lär mig ta kort där jag ser någorlunda vettig ut. Får nog fundera på en riktig kamera och inte bara mobilen.

Elisabet:
Jag tror att din garderob är mer välplanerad än vad min är (trots att jag tillbringar mitt liv i den :-)

Jag har en tendens att köpa plagg som i sig är snygga men som inte alltid passar så bra ihop (och då måste man köpa mycket i stället...)