tisdag, oktober 24, 2006

Plus och minusdag (men mest minus)!

Minus 1:
Duschen pajade i morse, gick inte att stänga av så jag fick stänga av huvudkranen...

Minus 2:
Ett möte som jag förträngt och som skulle ha varit 2 timmar drog ut och blev 5 timmar, och därmed blev hela dagen förskjuten... (21:30 gav jag upp och gick hem).

Minus 3:
Kom ut till parkeringen och upptäckte att bilen stått olåst hela dagen. Ingen skada skedd dock, så det är väl tveksamt om det är ett minus.

Minus 4:
Kommer hem och kommer på att vattnet är avstängt och att jag måste mecka med duschen...

Minus 5:
Har glömt min bärbara på jobbet, så jag kan inte skriva ett svar på herr Planströms miljöanarkistiska inlägg och titta på Kiss Kiss Bang Bang samtidigt.

Plus 1:
Komplimanger för min klädsel (och det är INTE vanligt kan jag be att få tala om)! Grå jeans, grå blazer, blå-svartrandig skjorta, svart slips med rutmönster i silver med min US Marines-slipshållare som pricken över i'et.

Plus 2:
Lönen har ramlat in!

Nähä, här har jag inte tid att sitta! Fram med rörtången....

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det låter som en lite krumelurig dag, det.

Lycka till imorgon. Hoppas att den blir lite bättre.

(Gärna bild på den tjusiga klädseln, tack ..-)

Anonym sa...

Hoppas det gick bra med duschen... Av någon anläggning fick jag "rörtången" till "locktången". Hur vet jag icke.

Rexxie sa...

Kim:
Det vore väl lite väl traditionellt bögigt att stå med locktången och försöka få loss duschblandaren :-)

Jodå, jag har konstaterat att felet är att vredet inte greppar längre om själva packningstjofräsen, och det beror på att mina rör i huset är tämligen gamla och rostiga inuti, och då blir vattnet också lite järnhaltigt (läs: rostigt) och därmed har blandaren beckat igen.

Lösning: handtaget är bortplockat, och så använder jag en polygriptång för att få på/av duschen tills att jag hunnit bestämma mig för om jag vill försöka fixa den befintliga blandaren, eller om jag köper en ny.

Snåljåpen tycker att jag skall behålla polygripen, men resten av jag vill ha en ny blandare.

Anonym sa...

Jag brukar ha inbrott i min bil ca 10 gånger om året. Saken är den att dom lyckas få upp passagerardörren som inte ens jag kan få upp med nyckel. Är DET bra eller dåligt?

Rexxie sa...

Linnéa:
Jag har faktiskt haft tur hittills, brukar glömma låsa bilen med jämna mellanrum, och en gång har jag faktiskt åkt bort i drygt en vecka med huset olåst :-)