fredag, oktober 20, 2006

die Art und Weisepolizei (aka TennisCresendo) är elak mot Emmanuel, 17 år, som är post-punkare.

Undrar bara vad han skulle skriva om mig som fått en hangup på att klä mig som om jag vore 20.... (idag: grå boot cut-jeans, svart hood-tröja från Blend, svart militärjacka). Jag får av och till känslan av att jag börjar bli patetisk....

Jag bara säger som Take That:

Help me escape this feelin' of insecurity...

PS: Emmanuel är inspirerad av post-punkband från slutet av 70-talet. Då är ju bara frågan hur punkband från 70-talet kan vara post-...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pff.. Måhända elak, men rättvis. Din outfit har jag ingenting alls att anmärka på. Möjligtivs boot-cut då.. men det får väl gå =)

Anonym sa...

Jag tycker du ska klä dig precis så "ungdomligt" som du vill.

Rexxie sa...

dauwp: Tackar...

Kim: Visst tänker jag göra det, men det finns faktiskt en gräns där man övergår från att vara man med ungdomlig klädsel till att bli patetisk gubbe som försöker se ung ut, och jag vill helst undvika den gränsen :-)