söndag, oktober 29, 2006

I miss my Armani....

Det var egentligen en överrock jag var på jakt efter i fredags, men jag hittade ingen. Skulle vilja ha antingen en svart vinterfodrad trenshcoat eller en svart ullrock. Mitt problem är bara att jag vill ha en riktigt lång rock, och allt rock-aktigt som finns i affärerna är tyvärr tämligen korta.

En gång i mitt liv har jag haft exakt en sådan rock som jag är på jakt efter!

Kommer ni ihåg mitten-sent 80-tal? Näe, det gör ni förstås inte, ni var väl knappt födda då!

Det var åren då Gordon Gekko var kung på Wall Street (i alla fall i filmen) och som senare mynnade ut i Brett Easton Ellis American Psycho, och vi ville alla (åtminstone i min bekantskapskrets) klä oss som honom (som Gordon Gekko och inte som Easton Ellis).

I alla fall så köpte jag en Armani-överrock under den perioden. Den var snuskigt dyr, kostade ungefär 2 månadslöner före skatt på 50% rea, men av någon anledning så tyckte jag ofattbart nog att det var värt det.

Den var alldeles underbar! Dubbelknäppt, sidenfodrad i svart ull med sjalkrage och vad-lång. Att ta på sig den var det närmsta man kan komma en orgasm utan att ha sex! Tyvärr tar ju alla förhållanden slut förr eller senare, och mitt förhållande med Armani-överrocken tog slut för drygt 10 år sedan när den var totalt utsliten (och omodern för den delen).

Idag är jag tveksam till om jag hade gjort köpt den (omräknat med min månadslön idag så hade den kostat typ 100 000:- i o-reat skick, och det är lite väl mycket till och med för mig).

Om ni vet var man kan få tag på långa svarta rockar (tänk er Matrix ungefär) så kan ni väl lämna en kommentar :-)

5 kommentarer:

PGW sa...

JAG minns de där rockarna! Åååh du har ägt en Armani ... jag förstår att du handlade den. Vissa saker är värt att äta havregrynsgröt för helt enkelt. Tyvärr vet jag inte var man hittar sådana rockar numera. Du har inte funderat på att låta sy upp en? Inte helt gratis, men den kommer att sitta perfekt och den kommer ändå vara billigare än Armani?

Anonym sa...

Köp en lite kortare V&R rock och stå ut! För det är du värd =)

Rexxie sa...

PGW:
Hmm, det är ju faktiskt en tanke...

Tennis:
Problemet är (som jag skrivit någon gång tidigare) att jag är lite kutryggig, så korta rockar får ett lite lätt strutformat fall, och det är inte särskilt snyggt. Det är enklare att få en riktigt lång rock att falla snyggt.

Elisabet. sa...

Ja, det är väl ungefär som när jag köper nåt för 1000:- och tycker att det är superdyrt ..-))

Hoppas att du hittar nånting som faller dig i smaken.

Det måste vara härligt att tjäna så mycket pengar. Jag sitter här vid bordet och försöker TÄNKA mig in i den där känslan att se såna summor på lönekontot.
Skulle jag bli jättelycklig då?

Svar: ja, det tror jag.

MB sa...

Säger som PGW....sy upp en... du väljer tyg, längd, färg....och den sitter perfekt....och är skräddaren duktig så kan han kopiera din gamla rock från en bild ifall du har....