lördag, oktober 21, 2006

Ännu ett o-ord

Gjorde ju högskoleprovet idag; det var jag och en till i min ålder och 200 18-åringar ungefär....

Har precis rättat proven mot facit och det blev ingen höjdare precis, så nu får jag addera ännu ett o-ord till beskrivningen av mig själv:

o-hånglad
o-rakryggad
o-ren hy
o-snygg
o-självsäker
o-intelligent (ny för idag)

DTK (diagram, tabeller, kartor) gick i enlighet med mina förväntningar med 90% rätt.
LÄS (läsförståelse) är en riktig katastrof med bara 65% rätt.
ELF (engelsk läsförståelse) funkade bättre med 90% rätt.
ORD (ordbetydelser) gick i enlighet med förväntningarna 97,5% rätt.
NOG (innehåller uppgiften nog med info) blev också en katastrof med 68% rätt.

Det värsta är att både LÄS och NOG har varit Rexxianska paradgrenar tidigare, men man blir tydligen fördummad på landsbygden!

Totalt 84% rätt, så nu får jag hoppas att alla andra som skrev högskoleprovet idag var riktiga dumskallar så att den normerade poängen blir riktigt låg; annars blir det inte mer än typ 1,6-1,7 poäng!

Med min tur så är det säkert bara en massa riktigt smarta personer som gjort provet, så att jag får ännu lägre poäng...

PS: 18-åringarna var riktigt söta, och jag vet inte riktigt vad jag skall med poängen till för jag tänker inte söka någon utbildning :-)

11 kommentarer:

Peter sa...

Läsdelen verkar ha varit ovanligt svår för många den här gången.

Anonym sa...

"inte mer än typ 1,6-1,7 poäng!" HAHAHAHA! Herregud.. vad tycker du då om moi som fick låååångt under det. Jag tycker du ska köpa lite champagne och fira att bra jobb!

Anonym sa...

Usch, alla prov är bara blajblaj. Det är livet man ska klara av.

Anonym sa...

Håller med Tennis här. Jag har gjort det där provet när jag gick i trean på gymnasiet och fick en chocklåg poäng. Jag får väl skylla på att jag sov hos min pojkvän (för att det skulle vara nära till lokalen jag skulle vara i) och att jag försov mig så att jag inte hann äta frukost:/ Kan man få en sämre start på ett "viktigt" prov? Jag kom in på min ingengörsutbildning i alla fall. Man kanske skulle göra provet nu igen bara för skojs skull?

Unknown sa...

Men vadå "inte mer än 1.6-1.7 poäng"? Honey, du behöver reconsidra förväntningarna på dig själv.

Rexxie sa...

P:
Visst var LÄS krånglig?

Kim:
...och när man inte riktigt klarar av livet så förfaller man till att göra prov i stället!

Tennis, Malin och Pojkfröken:
Självklart inser jag rent intellektuellt att 1.6-1.7 (eller vad det nu blir) inte är så himla dåligt. Problemet är bara att i min lilla värld så existerar inget annat än p.e.r.f.e.k.t, oavsett om det handlar om högskoleprov, utseende, utbildning, vikt eller vad det nu kan vara. Effekten av det är ju att man (jag) redan när jag vaknar på morgnarna är besviken på mig själv för i princip allt.

Elisabet. sa...

Darling rexxie .. ja, nu säger jag som du brukar göra!

Kom hit.

Jag ska låta dig ligga på soffan och bli bjuden på allt gott och sedan ska jag ösa snällord över dig och säga hur bra du är och att man minsann inte behöver vara perfekt, se på mig bara!! och perfektion gör minsann ingen människa lyckliga .., man får lära sig att leva med sina brister och en människa som är så snäll och generös som du är, måste ju nån gång ändå lära sig att sluta kritisera den där stackars rexxie som finns inom dig.

Hör du det!

Inte?

Jag säger det inte en gång till.

Livet handlar inte om att vara perfekt.
Livet handlar om att ... leva, helt enkelt och inte om betyg hit och dit.

Res på dig!

Du är hur fin som helst!

Varm kram till den ariske mannen ..-)

Elisabet.

Rexxie sa...

Elisabet:

Skall skriva svar till dig när jag fixat bredbandet hemma, vill kunna ta lite tid på mig för svaret och det får jag inte här på jobbet....

Anonym sa...

Perfektion existerar inte...Slappna av o va glad över ett suveränt resultat!!!

Anonym sa...

Mitt ex stroppade sig och sa att han var smartare än jag när vi skulle skriva högskoleprovet på gymnasiet. Han fick 0,3 i poäng. Det gick bättre för mig..

Rexxie sa...

0,3 torde vara svårslaget....

Jag blev nyfiken och googlade lite och här kommer kändislistan (och ja, jag har bara plockat med de som var riktigt bra (dvs Maria Wetterstrand) och de som var riktigt dåliga):

Daniel Westling 0,1 (ujujuj, illa för kungahuset)
Linda Skugge 0,1 (1992)
0,9 (1998)
Mille Lansburgh 0,6 (3 gånger, 0,6 alla gångerna)
Maria Wetterstrand 2.0
E-type 0,7
Anton Glanzelius 0,9
Jan Dinkelspiel 1,0
Alice Bah 0,6 (1991)
0,9 (1993)
1,1 (1995)
1,2 (1998)
1,2 (2000)
Malin Moström 0,3 (1994)
0,1 (1995)