fredag, oktober 06, 2006

Julskinkan har rymt....

Darling Elisabet har ju räknat ut hur mycket jag gått ner i vikt omräknat i julskinkor, och jag kan numera informera den (o)intresserade bloggsfären att en halv julskinka till har rymt.

Ligger just nu på ett BMI på drygt 22. Vet egentligen inte om det säger så mycket; jag tycker att BMI-skalan är lite konstig. Jag som är 192 cm lång skall väga mellan 69-91 kg för att vara normalviktig, och typ 70 kilo tycker jag verkar vara i lägsta laget.

Nu är det bara cirkus en julskinka till som skall bort, sen är jag nöjd... (fast det sade jag ju för några julskinkor sedan, så vi får väl se :-)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du är duktig!!!!!
Kram

Anonym sa...

Fan vad bra jobbat!
Kan ju upplysa om att 22 är mycket mindre än vad jag har.. =)

Rexxie sa...

FruHatt:
Detsamma! Jag är egentligen mer imponerad av dig eftersom du har familj. Nu menar jag inte att din familj är jobbiga eller nåt, men om jag förstått det hela rätt på din blogg så lagar du "normal" mat åt dem och kör GI själv, och det skulle inte jag klara av!

Tennis:
Hmmm... Det kan ju bero på att du har muskler, vilket inte jag har :-)

Just det är den tyngsta kritiken mot BMI som ju inte tar hänsyn till hur vältränad man är (otränade med mycket muskler får lågt BMI, vältränade i t.ex långdistans får ännu lägre BMI, och muskelbyggare får skyhöga BMI-värden).

Elisabet. sa...

Att bli kallad "Darling Elisabet" gör att jag hädanefter, vad du än skriver om, kommer att falla i djupaste beundran ..-)

Herr Planström sa...

Instämmer, att ha 22 i BMI är väldigt bra! Tillykke! ;)

BMI bör ligga mellan 18 och 25, beroende på en del faktorer som om man är naturligt smal, normal i storleken, eller mer muskulös. Men mer generellt är det mellan 20 och 25 som man löper mindre risker/sjukdomar - oavsett om de är orsakade av för hög eller för låg vikt.
En del sätter gränserna 20-26, vilket förmodligen är ungefär lika vettigt. Det beror väl på vad man är rädd för..

KRAM (mitt bmi är 20,2)

Rexxie sa...

Elisabet:
Jag blev förvirrad och skickade svar direkt till dig... :-)

Herr P:
Rackarns, nu måste jag ju ner till 20!

Näedå, jag tänker nöja mig med att gå ner till 80 kg, dvs 21,7 i BMI. Sen vidtar det som blir krångligt, nämligen att börja träna och få åtminstone yttepyttelite muskler utan att gå upp i vikt...

Kram själv och krya på dig!

Freds sa...

Rexxie jag har UTMANAT Dig, kolla min blogg! Fler som vill bli utmanade, gå in på bloggen och gör utmaningen på er blogg.

Anonym sa...

Inte för att ta bort någon illution eller så... men träning är verkligen ingenting för mig så det är knappast muskler som väger.. =)

Anonym sa...

Hur fan gör du? Var får du motivationen ifrån? Jag vet, jag har frågat tidigare men jag begriper inte hur duktig du är. Det är väldigt strongt gjort av dig...

Varför pingar du inte dina inlägg så man vet att det finns nytt att läsa?

Rexxie sa...

Jerry:
Helt enkelt därför att jag är helt övertygad om att det inte är någon som vill läsa mina inlägg och då är det onödigt att pinga...

Så är det när man har dåligt självförtroende!

Anonym sa...

Men snälla älskade Rexxie! Jag vill alltid läsa dig!!!