måndag, oktober 16, 2006

Christer i P3

Eftersom Aronson slog ett slag för radioprogrammet Christer så håller jag på och lyssnar på förmiddagens pod-utsändning där Christer tar reda på allt om Piteå, och det går alltså ut på att folk ringer in och berättar "fakta" om Piteå.

En kille som ringde in pratade om tystlåtna norrlänningar, samt om att Piteå-borna har konstiga matvanor.

Det förstnämnda vet jag inte riktigt om jag tycker är sant, en del av de mest pratiga människorna jag mött kommer från Norrland.

I alla fall så tog killen ett exempel på en "konstig" maträtt som han fått i Piteå tog han pannbiff med potatis och - håll i er nu - inlagd gurka!

Är det bara jag som tycker att pannbiff med potatis och inlagd gurka är en tämligen normal kombination, vare sig det är riktig inlagd gurka eller snabbinlagd?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Piteå är precis som det beskrevs i radioprogrammet. Pratade de inte ngt om palt?

Rexxie sa...

Jodå, ordföranden i Paltakademien var med...

Anonym sa...

Det var väl mer konstigt att han inte hade brunsås till kan jag tycka. Det blir torrt utan sås:/ Fast han kanske bara levde på nudlar eller kalops eller... Vad vet jag? Pannbiff ÄR väldigt normalt! Lingonsylt är också gott att ha till.

Elisabet. sa...

Inte ett dugg konstigt det där med gurkan. Det blir ju hur gott som helst ..-)