söndag, oktober 08, 2006

Utmanad...

Har blivit utmanad av Fredrik...

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Det mesta utom improvisationsjazz och de hårdaste varianterna av hårdrock (typ trash metal och allt vad avarterna heter).
Lyssnar nog dock mest på klassisk musik och då helst från wienklassicismen och romantiken.

Vad heter favoritartisten/artisterna?
Jag kan inte direkt påstå att jag har någon favoritartist. Om jag byter mot favoritkompositör så blir det helt klart Beethoven (och då framförallt nian, som jag tjatat om ungefär femtielva gånger tidigare :-).

Låt som gör dig glad:
Egentligen vad som helst med upptempo!

Bästa låten:
Eftersom jag har dåligt minne så har jag en tendens att glömma bort låtar så fort de hamnar utanför mp3-spelaren... Dessutom har jag en tendens att spela sönder låtar som jag tycker är bra (spelar dem om och om igen ända tills jag nästan spyr, och då är de inte så bra längre). Tre som står sig genom årens lopp är dock Bohemian Rhapsody, Major Tom och Bridge over troubled water (Queen, David Bowie resp Simon&Garfunkel)

Sämsta låten:

Hmmm, med tanke på mitt dåliga minne så kommer jag ju inte ihåg dem.... Jag tycker inte om Lars Winnerbäck, Patric Isaksson med flera.

Bästa partyhiten:

It's Raining Men! Hallelujah!
It's Raining Men! Every Specimen!
Tall, blonde, dark and lean
Rough and tough and strong and mean

I min mp3:
Beethovens nia (nu blev ni förvånade va?).

I övrigt (de 10 första slumpade):
Take That - Relight my fire
West End Girls - Rent
Supremes - Stop in the name of love
Hannah Jones - Bridge over troubled water
Steven Sharples - Bolero (losing credits from Moulin Rouge)
Paris Hilton - Do you think I'm sexy
Bobby Brown - My Prerogative
Abba - Lay all your love on me
Steps - Chain Reaction
Mihai Traistariu - Torneo (Cre8 Remix)

Jag utmanar:
Jag måste erkänna en sak! Jag blev besviken när den här utmaningen började och passerade i princip hela min lista av favoritbloggare utan att någon utmanade mig (ända tills att Fredrik kom och räddade min självkänsla :-)! Det gav nästan lite vibbar av att bli vald sist i gymnastiken för 100 år sedan...

Med tanke på det så är det kanske lite inkonsekvent av mig att jag inte utmanar någon, eftersom det kanske är någon annan därute som sitter och blir besviken för att jag inte utmanar dem, men det är en risk jag får ta! Vill ni göra utmaningen så gör den...

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Exakt. Det är därför jag sällan utmanar någon speciell, eller aldrig, egentligen.., jag tycker det känns precis som på gymnastiken och jag tillhörde inte dem som blev vald sist, inte först heller, men jag MINNS att jag tänkte hur det skulle kännas ..., och jag förbannar ännu lärarna som inte slutade med det där vansinnet.

Freds sa...

Du klarade din utmaning fantastiskt Rexxie!

Rexxie sa...

Darling E: till skillnad från dig blev jag alltid vald sist och kommer ihåg hur det kändes...

Fredrik: tackar!