fredag, september 15, 2006

Val + Ikea....

På väg från Borås (återkommer om det) till första abonnemangskonserten i Örebro (återkommer om det) så åkte jag in på Ikea som hastigast igår kväll och köpte mina skohyllor (återkommer om det med).

I alla fall så höll jag på och spy när jag såg att Ikea har plockat fram julskyltningen! Det är för sjuttsingen den 15 september och sommarvarmt ute!



Det parti som lovar att införa en lag mot julskyltning före första advent kommer garanterat att få min röst, oavsett övrig politisk inriktning!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, panik!!! Så tidigt plockade vi inte fram julskyltningen när jobbade på ikea. Promise! :-)

MB sa...

men snälla människa.....PINGA!!!!!
Jag har ju missat massor bara för att du glömmer att pinga :-(((

Rexxie sa...

Honken: Jag tror dig! Det är först på senare år som de har börjat så här tidigt.

Maleandro: När får man uppleva en ping ifrån dig igen då?

Anonym sa...

Samt en som förbjuder att julpynt säljs på rea innan jul!
Men 15 novemberg kunde väl vara ok för julprylarna. Skylt är ju en sak, försäljning en annan. Man vill ju ha fyllt på förråden lite innan man börjar adventspynta hemma.

Rexxie sa...

15 november är helt OK!

Anonym sa...

För min del får det gärna vara julgrejer nu. Jag älskar julen, eller i alla fall allt som händer innan julafton.

Doften, smakerna, ljuset, känslan.

Ok, jag erkänner att det har att göra med att jag bor i utlandet. Man blir traditionsnörd.