lördag, september 16, 2006

Les nouveaux rideaux

Hade tänkt visa mina nya gardiner som numera är färdiga, men kameran (eg mobiltelefonen) tog inga bra bilder så ni får inte se det.

De blev i alla fall hyfsade (helt raka kappor); men man får väl vara glad att Rexxies gamla syslöjdsfröken vid det här laget antingen borde vara senil eller död, så hon slipper sitta och gräma sig över den till Rexxie utdelade femman... Rexxie är nämligen slarvig emellanåt, inte riktigt så renklippta kanter som det borde vara, inga dubbelvikta fållar osv, men det syns ju bara om man tittar noga på baksidan :-)

Här är i alla fall en liten överbliven bit av tyget (som antagligen kommer att bli en liten löpare):



och här är en närstudie av ett av hibiskus-skotten som Elisabet och Kim är så imponerade av (och numera har de fått sällskap i krukan av sjösten, Ernst Kirchsteiger skulle vara imponerad om han råkade titta förbi):



Nu skall jag ta två varv promenad på motionsspåret, och på varv 2 så smiter jag förbi Konsum och köper blodpudding till middag! Yummie!

3 kommentarer:

Herr Planström sa...

Du skulle kunna bli nästa Angst Kirchsteiger.

Angst.

Rexxie sa...

Men vad har hänt med din blogg, herr P? Jag kommer inte in på den, och har du lagt ner så kommer jag att bli deprimerad...

Rexxie sa...

Puh, nu funkade den igen!