måndag, september 11, 2006

Måndagsnöje

Jag köpte ju ett nytt köksbord förra veckan, och nu har jag skruvat ihop det (och jag älskar att skruva ihop Ikea-möbler, faktiskt!)

Jag har faktiskt aldrig köpt ett köksbord förut (så jag konsumerar inte riktigt så mycket som du tror, j.p.b :-). Mitt förra, runda, fick jag på köpet när jag hyrde min första lägenhet svart i andra hand för drygt 20 år sedan, och sedan har det hängt med; trots att jag inte är särskilt förtjust i runda bord.

Så här blev det i alla fall (måste köpa en kamera; mobiltelefonen är inte särskilt bra):

...äsch, det går inte att ladda upp bilder; vi får se om jag fixar det senare vid något tillfälle....

Nu går det tydligen att ladda upp bilder igen, så här är köksbordet:



(och tyget som ligger på bordet skall så småningom bli gardiner till vardagsrummet med hjälp av en symaskin och Rexxie's femma i syslöjd :-)

6 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Ljuvlig mörkbrun färg :) Elegant.

Rexxie sa...

Tackar! Jag köpte faktiskt bordet osett; de hade det i ek eller mörkbrunt, men det var bara ek-varianten som fanns uppställt; och det funkade ju riktigt bra med stolarna!

Herr Planström sa...

Det ser läckert ut! ;) Ett bord för matintag.

Elisabet. sa...

Så fint du har det, Rexxie!
Och skjortan (-orna?) där till höger, ser jag.
Och blommor som tycks må bra.

Du är nog en fin människa.

qi sa...

Snyggt hopskruvat Rexxie!

Kim da Costa sa...

(Jag var också lite impad av blommorna.)