lördag, september 09, 2006

Tam-dam-da-dam....

Fylleblogga är väl aldrig riktigt bra, men eftersom Rexxie är full ungefär två gånger per år så är det väl dags....

Har varit på personalfest idag, grillat + vin + öl = Rexxie "smått" berusad vilket är (var) tämligen trevligt. Kommer nog dock att må tämligen dåligt i morgon förmiddag pga ovana....

Lyssnar just på Jessye Normans inspelning av Richard Strauss Fier Letze Lieder, därav rubriken. Alldeles lysande bra! (jaja, jag vet att Cacile (som ni får lyssna på om ni klickar på länken) inte ingår i Fier Letze Lieder egentligen, men den är lika bra för det, och den ligger med på samma inspelning). Jessye Norman är mycket bättre än Kiri Te Kanawa (åtminstone enligt mig).

Gillade Kiri förut, men har nog tröttnat efter "Kiri sings Gershwin" och "Kiri sings Cole Porter", vilka jag tyckte om förut, men tycker numera att det bara är tröttsamt med sopraner (och tenorer och andra operasångare) som sjunger modern musik (typexemplet är väl Luciano Pavarotti som slaktar diverse populärmusik som t.ex Bon Jovi's Let it rain).

Pratade med en kollega om dittan och dattan ikväll, och jag är väl inte längre helt och hållet "i garderoben" längre (och eftersom hålan är liten är det väl bara en tidsfråga innan mina sexuella preferenser är helt spridda :-)

Nu skall jag dricka mycket vatten och gå och lägga mig!

2 kommentarer:

Aronson sa...

Att ens sexuella preferenser sprids är faktiskt inte så farligt. Tvärtom kan det vara ganska skönt...

=)

Rexxie sa...

Du har säkert helt rätt... Vi får väl se vad som händer så småningom