fredag, september 15, 2006

Jag är lat....

....och orkar inte leta rätt på alla kommentarer så att jag kan svara på rätt ställen. Ni får svar här i stället:

j.b.p (som tycker att jag skall sluta röka):
Japp, jag har funderat på det, men jag har en känsla av att jag skulle bli för deprimerad då.

j.b.p (som konstaterar att jag har småborgerlig konstsmak, att jag inte skall köpa en kopia, samt att min beskrivning av mig själv låter som elefantmannen):
Japp, bourgeois är nog en bra beskrivning av min smak; lite tråkig så där i allra största allmänhet.
Näpp, jag tror jag avstår; tycker också att den är lite för dyr för att vara en kopia.
Japp, elefantmannen är nog ungefär en bra beskrivning av hur jag ser ut. Är dessutom lite kutryggig, och går framåtlutad, så om ni ser en kutryggig tunnhårig elefantman som ser osocial ut så kan ni väl heja på mig!

herr P (som tycker att mitt bord ser ut som ett bord för matintag):
Det är väl ungefär det mest spännande som kommer att inträffa på mitt matbord. Jag kan däremot tänka mig att ditt matbord har varit med om betydligt roligare saker än bara matintag :-)

Elisabet (som tycker att det ser fint ut och att blommorna tycks må bra, och att jag verkar vara en fin människa):
Jag har zoomat in så mycket jag kan för att ni inte skall se kaoset (och ändå såg du torkställningen med skjortorna :-)
Blommorna mår bra (just nu i alla fall). Det är sticklingar från hibiskusen som syns tillsammans med bokhögarna på den här bilden. Det är meningen att den skall bli uppstammad så småningom.
Nåja, menlös är nog en bättre definition av mig som människa :-)

Elisabet (om min skjorttvätt, den kommentaren orkar jag inte sammanfatta så leta själva).
Jag har en känsla av att dåtidens tvättmedel innehöll betydligt större mängder optiska vitmedel (fluorescerande vitmedel) än vad som (främst av miljöskäl) används idag; och då blev också tvätten vitare.

Qi (som tyckte att det var snyggt ihopskruvat):
Japp! Jag älskar som sagt att skruva ihop Ikea-möbler, och den enda gången som det saknades två skruvar med tillhörande plastmojänger (när jag skruvade ihop hela mitt kök) så ringde jag till Ikeas kundtjänst och pratade med en kille, så konstaterade han att plastmojängerna hade han tillgängliga och kunde skicka direkt, men att skruvarna var från Polen och därför kunde ta lite tid. Dagen efter kom plastmojängerna i ett brev, och två dagar efteråt kom skruvarna i ett brev från Polen. Det är kundservice!

AMber (som tyckte att ohånglad var ett bra uttryck och därför tänker själa det):
Jag har stulit det själv från någon (kommer dock inte på från vem), så det är fritt fram!

Kim M (som är lite imponerad av blommorna):
Det borde du inte vara. När jag flyttade hit till Karlskoga så fick jag köra två vändor med en Toyota-minibuss bara för att få med mig blommorna. Efter det så har jag lyckats tagit död på i princip allihopa; genom att vara apatiskt ointresserad.

Qi (som också tyckte att bitter och ohånglad var ett bra uttryck):
Feel free to use it!
Jag förstår egentligen inte varför ni blir så imponerade?!
Det är ju egentligen bara en negation av ett verb, precis som otvättad, okammad, oknullad eller vad man nu kan tänkas inte vara.

2 kommentarer:

Herr Planström sa...

Jag har inget matsalsbord, knappt ens något som kan kallas matbord, även om det är vad jag använder det till, med lite möda och mycket trängsel kan man sitta två vid det.

Men du verkar känna mig, jag hade ett matbord en gång i tiden, som av nån märklig anledning faktiskt slutade sina dagar tämligen ostabilt ;)

x1x1x2 sa...

Nej du, jag köper det inte. Vadå deprimerad? Ta piller i så fall, till skillnad från cigaretter hjälper de och man blir inte tjock av dem.

När ska folk inse vikten av god hållning? Jag hade en jättesöt kompis i tonåren som blev just kutryggig av sin dåliga hållning. Jag är tacksam för att min mor alltid fräste "Sitt rakt!" när jag var liten och sjönk ihop över bordet. Dåliga vanor kan lätt förfölja en över ett helt liv.

Bra att du inte köpte målningen! Vore att kasta pengar i sjön.