måndag, september 11, 2006

Så här blev det....

Nu är jag klar med höstplaneringen, och ett födelsedagsfirande och högskoleprovet ställde till en del problem i och med att de krockade med mitt ursprungliga schema...

2006-09-14 Konsert i Örebro
2006-09-21 Siegfried på Stockholmsoperan
2006-10-05 Konsert i Örebro
2006-10-07 Così fan tutte på Värmlandsoperan
2006-10-14 Valkyrian på Stockholmsoperan
2006-10-26 Konsert i Örebro
2006-11-09 Konsert i Örebro
2006-11-11 Trollflöjten på Stockholmsoperan
2006-11-16 Konsert i Örebro
2006-12-14 Konsert i Örebro

Som synes blir oktober lite hektisk, men det får jag väl ta.

Trots att jag var sent ute med biljettbeställningarna fick jag hyfsade platser på allt, parkett på Valkyrian, första raden på Siegfried, första raden på Cosi samt andra raden (sidan) på Trollflöjten.

Övriga (Falstaff, Pajazzo, Manon Lescaut, Trubaduren, Arabella och Don Giovanni) är det tveksamt om jag lyckas klämma in (och jag är inte så särskilt intresserad heller, förutom av Don Giovanni)...

Dyrt blir det; bara biljetterna hittills ligger på 3500:- och sen tillkommer resor, hotell, nya kläder mm, men det drabbar ju ingen fattig så det spelar ingen större roll :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Högskoleprovet? Får man fråga varför?
Och du och din förmögenhet.. =) Du vill inte anställa mej som nåt? Jag kanske kan arbeta på distans eller så.

Rexxie sa...

Helt enkelt därför att jag är uppsagd pga omorganisation, och jag vill inte sitta här och inte ha något att göra (om jag inte får förlängt en gång till; hittills har vi harvat på med tillfälliga projektanställningar i ett år).

Näpp, jag har inte några bra arbetsuppgifter....

Rexxie sa...

För övrigt så är jag inte så himla förmögen; jag har så att jag klarar mig + att jag inte behöver fundera särskilt länge om jag vill göra av med en månadslön eller två på konsumtion....

Om jag vore förmögen skulle jag redan bo i Stockholm!

Unknown sa...

Bra tänkt, här i Stockholm göre sig ICKE folk med mindre än en halv miljard i plånkan besvär.

Rexxie sa...

Nu är du sarkastisk, min käre pojkfröken!

:-)