söndag, september 24, 2006

Beethoven

Var förbi ett antikvariat i Wadköping idag, och där hittade jag en vinylinspelning av Beethovens nia med Karajan, och eftersom den bara kostade 10 kr och såg ut att vara i gott skick (orepad) så köpte jag den.

Sjuttsingen vad besviken jag är nu, det är en repetitionsinspelning där nazi-Karajan skäller på orkestern och det var inte riktigt vad jag ville ha...

Nåja, jag hittade både Bönhörd och Frukost på Tiffany's av Truman Capote (och en vinyl med Arthur Rubenstein spelande bland annat Beethoven, och en annan vinyl med Figaros Bröllop), så dan är inte helt förstörd.

Kolla för den delen vad snygg Truman var när han var ung (24 år), fotad av Carl van Vechten:

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Jag har sagt det förr men jag säger det igen; you are SO fabulously gay, darling.

Hört nåt från Gbg:aren?

Rexxie sa...

Gbg:aren har försvunnit ut ur bilden pga ointresse från hans sida (skrev lite kortfattat om det den 20:e augusti).

Det är nu jag blir förvirrad! Förstår nämligen inte vad det är i inlägget som gör att jag är så "fabulously gay"?!

Att jag älskar Breakfast at Tiffany's?
Att jag köper vinylskivor?
Att jag tycker att Truman är söt som socker på van Vechten-bilden?

Jag älskar för övrigt inledningen till Breakfast at Tiffany's, där Holly Golightly kommer i taxin i ett helt folktomt New York...