söndag, augusti 20, 2006

Tråkig och ointressant....

Ointressant 1:
För några helger sedan åkte jag på bloggträff i Stockholm, mest för att träffa Maleandro. Kom dit, hejade på Maleando, och så bytte vi typ 3 meningar under hela kvällen...

Nu vet jag att det berodde på andra orsaker att det inte blev mer pratat, men det fick mig i alla fall att känna mig tråkig och ointressant!

Ointressant 2:
I helgen åkte jag till Göteborg för att träffa R; åtminstone var det tänkt så. Han meddelade dock i onsdags att han måste jobba, så helgen i Göteborg blev inte riktigt som tänkt....

Nu kan man ju bara undra vad man har för jobb som innebär att man inte kommer ifrån vid något tillfälle under typ 48 timmar, och det får mig direkt att fundera på om det inte bara är en undanflykt för att R har insett vad tråkig och ointressant jag är...

Ointressant 3:
Eftersom jag fick en herrans massa tid över i Göteborg gick jag till Club Castro som j.b.p beskrivit som befolkat av snuskiga kommunpolitiker, thailändska strandraggare, gerontofiler, smällfeta faghags, moldaviska pojkhoror och skabbiga 40-plusbögar som aldrig sett några bättre dagar (och efter att ha varit där kan jag faktiskt delvis ge honom rätt; roligast var en 80-talist som måste ha blivit nyligen uppväckt ur en cyberfrysmaskin komplett med både frisyr och klädsel).

Man kan ju tycka att någon endaste enda liten snuskig kommunpolitiker eller en skabbig 40-plusbög skulle ha visat något intresse, men näedå, inte ens där fick Rexxie känna sig intressant!

(nåja, det var en alkad dvärg som hade en andedräkt som förra veckans överkörda grävling ungefär som visade ett visst intresse, men då tog Rexxie sin öl och förflyttade sig ur luktzonen)

Var även till Gretas som Walentin brukar haussa (om jag inte missminner mig helt), men det var väl inte direkt my cup of tea.

Jaja, det var min helg i Göteborg.

Blev åtminstone 4 nya böcker att stoppa in i någon hög, en jeansjacka, lite tröjor och en del annat smått och gott... Stod länge på MEXX och funderade på om jag skulle köpa en skinnjacka (midjekort, rak med ståkrage) men bestämde mig till slut för att den var lite för dyr (men jag kommer att ångra mig bittert).

Gick även och tittade på PotC och MI3. Den första (PotC) var alldeles för lång; den kunde de gott ha klippt ner 30 minuter, och MI3 var väl hyfsad. Philip Seymour Hoffman var (som vanligt) riktigt bra.

PS: Bild på Rexxie på väg till Gretas fredag kväll. Det får nog bantas bort 10 kilo till....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Värsta kroppen ju! Tycker inte några mer kilo behöver försvinna! :-)

Rexxie sa...

Jag kan hålla med om "värsta" :-)

Vi får väl se hur det går, just nu har viktminskningen avstannat på runt 87 kg och det är väl kanske inte riktigt 10 kg för mycket, men 5-6 åtminstone.

Det största problemet är väl just nu att alla muskler runt axlarna har "ramlat ner" och satt sig runt midjan i stället...

Anonym sa...

Funderar runt lite. Bloggträff är jag lite skeptisk till, just den du var på hade jag inte hört talas om. Vill jag träffa bloggare så är det ju dem jag bloggat med. Kul t ex med Honken i lördags. Men jag vill ju inte träffa bloggare för att dom är bloggare utan för att vi utbytt synpunkter via bloggen!

På Castro har jag haft roligt med vänner. Även ramlat nedför halva spiraltrappan, shit så pinsamt. Det är Göteborg. Ett stenkast ifrån har du fem sunkiga strejta ställen... eller sju.

Feta fag hags är ett elakt omdöme om Gretas. Har vänner (kvinnor) som tycker det är roligt att gå dit och dansa utan att bli påtvingade flåsragg efter 15 sekunder. Det finns uppenbarligen rätt många bögar som tycker det är kul med styrdans med tjejer. Accepterar inte föraktet mot dessa kvinnor! Never!

Rexxie sa...

Annaa:
bloggträffen jag var på var ju inte någon "officiell" tillställning, utan just ett gäng med folk som varit inne på varandras bloggar, kommenterat och sedan beslutat sig för att träffas! Det var superkul!

Kom nu ihåg att "smällfeta faghags" inte var MIN recenstion av Castro (inte Gretas) utan J.P.B's. Just den delen kan jag inte säga varken bu eller bä om, för när jag var där var det bara en tjej på Castro's.

För övrigt tyckte jag att Castro var betydligt roligare än Gretas, och om jag skulle bo (eller tillbringa mycket tid i Göteborg) skulle det nog vara betydligt större chans att hitta mig på Castros än någon annanstans....

MB sa...

Men snälla älskade.....nu blir jag helt knäckt...... :-(( Det var absolut inga fel på dig.....tvärtom, tyckte du verkade supertrevlig....men tyvärr så var det en massa annat som spökade, men varför sa du inte till mig att jag var en idiot? Jag hade väl iofs kanske kastat lite kräftstjärtar på dig...... ;-)Men sen insett att du hade helt rätt..... Skulle lytt min instinkt och ringt dig vid 01 på natten istället för att tro att jag skulle störa dig....Av ngn anledning så har jag jättesvårt att kunna lämna kommentarer hos dig.....får hela tiden ett 404 meddelande??? Skall ta och skriva en liten bög-guide som du kan använda när du går ut :-)))
Massor med kramar till dig iaf!!!!

Rexxie sa...

Snälla Maleandro! Det var absolut inte min mening att få dig att känna dig knäckt! Att jag känner mig tråkig och ointressant är väl mer mitt problem....

Japp, du skulle ha ringt mig :-) Vid 1-tiden var jag på Patricia och hade tråkigt, så det hade absolut inte stört mig!

x1x1x2 sa...

Tre saker:

1. Definitionen av en faghag är inte en tjej som bara vill dansa lite utan att bli nypt i baken, utan en tjej som hänger efter bögar för att de är de enda snygga killarna som pratar med henne. Hon blir kär i dem för att deras nobb inte beror på att hon är fet och ful utan för att hon är kvinna. Vill betona att jag inte har något emot fula människor, även om jag hyser lite betänkligheter mot tjockisar som klagar på sin fetma samtidigt som de proppar i sig chips och choklad.

2. Rexxies bak ser bra ut. Resten av kroppen också att döma av bilden. Sluta gnäll och börja dejta istället, fast akta dig för de där Castro-gökarna. Det finns bättre ställen och definitivt bättre bögar. Jag kanske kan fixa ihop dig med nån.

3. Ja, jag är lite elak och dissar sånt jag inte tycker om. Get over it.

Rexxie sa...

j.b.p:

1. Jag köper din definition rakt av; känner inga faghag's vad jag vet så jag kan inte göra någon egen :-)

2. Jaja, jag hör vad du säger. Problemet är nog bara att det är ungefär som att prata med en anorektiker, som kanske förstår vad du säger på ett intellektuellt plan, men som inte riktigt köper det på det känslomässiga planet.

3. Fortsätt med det! (själv är jag för feg för att våga sticka ut hakan på det sättet)