söndag, augusti 13, 2006

Jeanstvätt....

Jajamensan! Nu blir det tvätt av Hugo Boss'arna efter 3 dagars användning! Tenniscresendo kommer att rysa (hans åsikter framgår dels av ett inlägg på hans blogg, och dels i kommentarerna till mitt inlägg), men det spelar ingen roll....

Stockholmare verkar nämligen ha ett ont öga till Rexxie, speciellt när han har nya jeans på sig.

Förra gången jag var upp och tittade på Prideparaden så fick jag rödvin på det paret jag hade på mig då, och den här gången hällde en servitris på Mosebacke ut en mugg med kaffe över Rexxie's nya Hugo Boss-jeans. Lite ihärdigt torkande med kallt vatten gjorde att fläckarna inte är så himla framträdande, men de syns så det får bli maskinen ikväll...

Det blev appropå ingenting ett par Hugo Boss-hängslen till slut. Rexxie var runt i varenda affär i hela Stockholm som kunde tänkas ha hängslen, och det var bara Hugo som hade några som föll Rexxie i smaken...

Dyrt, dyrt, dyrt, men det kostar att (försöka) ligga på topp :-)

5 kommentarer:

PGW sa...

Du får satsa på några kamoflageflammiga jeans fortsättningsvis så märks det inte så mycket när din omgiving spiller saker på dig!

Men du! Varför har jag inte upptäckt din blog förut? Jag måste vara helt trög ju! Läste ikapp lite igår, det är så trevligt att det inte bara är jag som kan slita ut tre låtar i bilstereon sådär! :-) Jag kommer tillbaka hit!

Anonym sa...

Efter tre dagar.. huuu.. hur ska detta sluta. Alltså, får du på dej dom efter? Jag skulle aldrig kunna tvätta mina nya jeans efter så kort tid och faktiskt få på mej dom sen.

Bloggblad sa...

Jag märkte ingenting av dina fläckproblem - troligen ingen annan heller.
Men trevligt var det!

Anonym sa...

Hm, verkar finnas en himla massa okunnighet om jeans och tvätt, inte just hos dig Rexxie, men hos många.

Hur mycket ett par jeans krymper har inget att göra med hur länge man använt dem innan tvätt utan beror helt och hållet på om de är tvättade innan man köpte dem eller ej. Anvisningar ska alltid finnas, man ska kräva av butiken att få veta om det inget står i plagget.

Otvättat bomullstyg krymper i allmänhet 3-10 procent. Därför kan det bli katastrof om man köper ett par otvättade skittajta jeans. Vi har några oanvändbara cheap monday här t ex.

En del dåliga tygkvaliteter, kan dessvärre gälla även dyra designjeans, töjer sig vid användning. Men det är en töjning som i stort sett alltid går tillbaka i tvätt. En del jeans är tyvärr bara snygga direkt efter tvätt eftersom töjprocessen sätter igång igen så fort man fått dem på sig...

Svarta jeans är ofta en katastrof. Bomullsplagg måste gå att tvätta. Egentligen borde man klaga, klaga, klaga på t ex Acne-jeans som blir grå efter en tvätt. Jag har billiga lindex-jeans som behållit svärtan i tio tvättar och märkesbyxor som både fått fula ränder och blivit grå direkt.

oj då så besserwissrigt det här blev då!

Rexxie sa...

PGW: Måste erkänna att jag inte varit inne så mycket på din blogg heller, men jag skall skärpa till mig :-)

Tennis: Det brukar aldrig vara några problem om man sträcker dem ordentligt när de fortfarande är blöta.

Bloggblad: Det var superkul!

Annaa: lite konsumentupplysning skadar aldrig :-) (och nej, jag tycker inte att det var besserwissrigt)