måndag, juli 24, 2006

Upp..., upp...

Uppraggad?

Näe, det är helt fel ord. Får försöka hitta på något bättre, men så länge kan jag väl dra bakgrunden till varför jag funderar...

Lördag kväll i Borås. Rexxie bestämmer sig för att gå en liten kvällspromenad och råkar komma ifatt tre killar på en bro över... ja, vad det nu är för vattendrag som går genom Borås.

En av killarna frågar Rexxie om han kan tänka sig att ta ett kort av honom och hans vänner, så Rexxie tar ett kort av dem framför en gigantisk surfinia-plantering.

Det visade sig att de var tre göteborgare på semesterutflykt, och att de var på väg hem. Efter lite småprat (när hans vänner gått vidare till bilen) så framkom det att R (som vi kan kalla honom) var intresserad av att träffas igen varpå telefonnummer (och senare på kvällen även SMS) utbyttes...

Rexxie är djupt smickrad! Det är typ årtionden sedan det hände senast :-)

PS:
Det värsta är att jag inte har tid att åka till Göteborg på nästan en månad; vi får väl se om intresset kvarstår från R's sida och hur det utvecklar sig...

Vi får väl dessutom hoppas på att R är betydligt bättre än jag på att hålla kontakten vid liv...

PPS:
Tänk vad slumpen spelar in. Om jag hade börjat promenaden 30 sekunder senare, eller tittat 30 sekunder längre i ett skyltfönster, eller om göteborgarna hade bestämt sig för att åka en minut tidigare, så hade vi inte stött på varandra....

Nu kommer ni förstås att påstå att det inte är slumpen, utan att det är förutbestämt och planerat, och det tror jag inte ett jota på!

15 kommentarer:

Herr Planström sa...

Slumpvisa händelser är fantastiska. En del verkar alltid vara på rätt plats, andra alltid på fel plats. Även om slumpen är ett kaos, så finns det mönster ;)

Rexxie sa...

Eftersom jag har varit på fel plats i 43 år så är det väl helt enkelt på tiden :-)

Rexxie sa...

Det är säkert mycket troligt...

Geografi är inte min starka sida, jag kan bara ramsan "Vi ska äta ni ska laga" och inte var de ligger (och ännu mindre vilken som går genom Borås :-)

Anonym sa...

Fan vad kul! Jag vill veta allt om hur det fortskrider. Och det är klart det inte var ödet. Fatalism är galet, då kan man ju lika gärna sätta sig och bara vänta eftersom det som händer ändå är menat och förutbestämt.

Slumpen regerar, jag älskar slumpen.

Rexxie sa...

Exaktemento! Hittills har jag nog varit lite för fatalistiskt inriktad; det får nog bli lite ändring på det nu...

Aronson sa...

Jättekul! Lycka till!

Säger Aronson, som inte kan bestämma sig om han ska tro på ödet, slumpen eller något annat...

Anonym sa...

Jag har hängt med nu i över 40 år och ser ett tydligt mönster i mitt eget liv. De stora stolparna kommer man inte runt, men sen hur man tar sig dit helt på hur stort EGO man bär på. Så frågar du mig så finns det "uppgifter" som du skall greja innan du får gå vidare. Gör du inte det, så är det bara att köra ett varv till. (;-)

Sen var R hamnar i detta skall ju bli väldigt spännande att få följa.

Anonym sa...

Jag har med stigande ålder börjat att tappa ord, här kommer min text åter såsom jag ville att det skulle se ut:

Jag har hängt med nu i över 40 år och ser ett tydligt mönster i mitt eget liv. De stora stolparna kommer man inte runt, men sen hur man tar sig dit beror helt på hur stort EGO man bär på. Så frågar du mig så finns det "uppgifter" som du/vi skall greja innan du/vi får gå vidare. Gör du inte det, så är det bara att köra ett varv till. (;-)

Sen var R hamnar i detta skall ju bli väldigt spännande att få följa.

Rexxie sa...

Aronson: Jag håller nog med Micke om att det är slumpen som regerar; annars skulle vi ju bara kunna sätta oss ner och vänta på att det händer något (och jag som provat den modellen i typ 30 år kan lova att det inte händer något alls!)

Jerry: Välkommen (jag har inte för mig att jag sett till dig förut). Ja, du kanske har rätt i resonemanget om de stora stolparna som skall varvas...

Rexxie sa...

Jerry!

Hjärnsläpp! Självklart vet jag vem du är och att du varit här förut; det kopplade bara inte med ditt riktiga namn!

För övrigt vet jag inte hur mycket R kommer att hamna här i bloggen. Det kan ju hända att han inte vill det (eller att jag inte vill det :-)

MB sa...

Kan det kanske ha ngt med att du är både trevlig, charmig och allt som behövs för att intressera ngn :-))

Rexxie sa...

Maleandro:

Hahaha, vänta med omdömena tills du träffat mig; det vore ju tråkigt om du får ta tillbaka för många (eller alla) omdömen :-)

Anonym sa...

.
Jättekul! Väntar spänt på fortsättningen! Grattis, ha det mys och pys!

Herr Planström sa...

Och när kommer fortsättningen, jag biter på mina naglar ;)

Rexxie sa...

Planis: Lova att du slutar bita när du kommit ner till första leden på fingrarna; det blir nog lite svårt att måla annars! Just nu är det "the waiting game" som pågår för att se vem som tar första djupare kontakten :-)