söndag, augusti 06, 2006

För första och sista gången...

....blir det något slags modeblogg här (jag lovar att det inte skall upprepas).

Hugo Boss:

Framifrån. Påsydda fickor, observera hängselknapparna och sprundet i bakstycket som ger lite "old fashion feeling".


Detaljstudie hängselknappar + framficka:


Bakifrån:


Knappgylf: (äntligen börjar knappgylfarna komma tillbaka; som jag har längtat!)


Lindeberg 1:

Bakifrån: (av någon anledning har jag inte tagit någon bild framifrån). Brodyr i illgrönt + röda knappar och nitar.


Detalj brodyr på frambenet:


Knappgylf även på de här
!

Lindeberg 2 (aka korvskinnet):

Framifrån. Det här är väl de mest "normala" paret jeans, inga brodyrer, inga speciella detaljer förutom att backfickorna har blixtlår och benvidden är "ultra slim fit" (vilket gör att Rexxies lårmuskler inte får öka särskilt mycket i volym...). Det framgår inte riktigt bra av bilderna, men de är svarta.



Bakifrån:



Bakficka:



Nu lovar jag att jag skall sluta tjata om mina nya jeans!

9 kommentarer:

Herr Planström sa...

Det är inte och har aldrig varit okej att köpa jeans med dragkedja ;)

Vilket är sorgligt, eftersom mina nya och snygga FilippaK-jeans faktiskt har dragkedja.. ;)

Anonym sa...

Vilka köporgier! Men de måste ju i alla fall ha bidragit till att avhjälpa det besvärande överskottet på lönekontot ;-)

De svarta var klart snyggast - åtminstone i ”opåtaget” skick …

När det gäller tvätt av jeans är det ju bara otvättade (”dry”) som det är någon mening med att bära så länge som möjligt före första tvätten. Jag testade det med ett par Nudie-jeans för ett par år sedan (se deras tvättråd på www.nudiejeans.com). Använde dem bland annat en hel del när jag - mer eller mindre frivilligt - hasade runt i trädgården för att hålla det värsta förfallet borta. Väntade cirka nio månader till första tvätten. Resultatet blev riktigt snyggt. Och bara man vädrar regelbundet känner man inte av någon särskild lukt. Tyckte jag i alla fall …

Rexxie sa...

Puh, vad jag kan bedömma så är alla prewashed, så jag kan nog tvätta dem som vanligt... (speciellt de svarta som nästan kräver ett par jocks under för att sitta snyggt :-)

Anonym sa...

Ultra slim fit är väääldigt snyggt, tycker jag. :-)

Rexxie sa...

Kära Honken! Den beror helt på om man har en kropp som är förberedd för ultra slim fit eller inte (vilket väl är lite tveksamt just nu, men om ungefär 53 000 situps så kanske det funkar :-)

MB sa...

Gillade Boss-jeansen och "korvskinnet" de andra måste jag se "live" för att kunna bilda mig en uppfattning om??? Och varför kallingar överhuvudtaget..... ;-))

Rexxie sa...

Snälla Maleandro!

"Italian style" kör vi (jag) inte.... (vi får kanske ändra uttrycket till "Spanish style" ??)

Har faktiskt "korvskinnen" på mig just nu, och de är faktiskt alldeles underbara (fast nackdelen är att de har inte någon plats för nycklar, plånbok, cigaretter och tändare vilket ju är ett minus).

Rexxie sa...

Testkommentar

Anonym sa...

Knappgylf är oslagbart!