onsdag, augusti 02, 2006

Bok bortskänkes

Jag råkade (som vanligt) klicka en gång för mycket när jag beställde böcker på Bokus, så nu har jag två exemplar av Olof Lagercrantz "Från helvetet till paradiset".

Det är inte första gången jag råkar köpa flera ex av samma böcker; brukar även hända med CD-skivor :-)

Beskrivning:
En bok o m dante och hans komedi. Olof Lagercrantz bok om Dantes Den gudomliga komedin är numera en klassiker. Här presenteras det stora diktverket, inte som en historisk relikt utan som ett stycke levande litteratur. I sin tolkning av komedin har Olof Lagercrantz lagt ned hela sin livserfarenhet och ett djupt personligt engagemang. Så är också denna bok om ett litterärt mästerverk en stor litterär upplevelse. När den först utkom 1964 belönades den med Nordiska rådets litteraturpris.


Om någon skulle vilja ha den (alldeles gratis) så är det bara att ni skickar namn + adress till boken@rexxmaster.se så stoppar jag den i ett kuvert och skickar över.

boken@rexxmaster.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig blogg; har just upptäckt den. Apropå böcker och Bokus: Är inte uppgiven status för Anders Öhrmans bok Komma ut något motsägelsefull? Såg att du uppskattade Valkyrian. Själv hade jag definitivt valt Tosca, även om Göteborgsoperan är värd ett besök i sig. Men att Kungl. Teaterns (OK, jag erkänner, jag är gammalmodig) nuvarande uppsättning bara är den tredje någonsin kom faktiskt som en överraskning för mig. Det var ju ändå 102 år sedan den hade premiär i Stockholm ...

Rexxie sa...

Hahaha, det har du rätt i!

Jag ångrar lite att jag inte åkte på båda, men om jag inte minns helt fel så hade vi någon släktmiddag eller nåt liknande Tosca-helgen! Vi får väl hoppas att den kommer igen!

Välkommen för den delen!

Anonym sa...

Jodå, Tosca är tillbaka igen i slutet av januari. Jag skall se den igen då, vilket nog blir tredje gången sedan nuvarande uppsättning hade premiär för - om jag minns rätt - tre år sedan.