måndag, augusti 07, 2006

Sjuttsingen...

Precis som Aronson bestämde jag mig för att cykla min vanliga runda (vanlig och vanlig, det händer bara typ några gånger i månaden att jag cyklar den), och eftersom jag är sifferfreak så skrev jag upp vad trippmätaren stod på (tämligen exakt 600). När jag sen kom hem så stod den på 640, och då har jag antingen cyklat 4 km (för kort) eller 40 km (för långt), eftersom det borde vara överslagsmässigt 15 km.

Tog därför bilen och körde hela rundan, och mycket riktigt så var det 17 kilometer.

Nu måste jag ju leta igenom hela huset efter instruktionsboken för att se hur man kalibrerar om trippmätaren (och därav sjuttsingen-rubriken). Fattar inte riktigt hur den kan visa fel, för hastighetsmätaren verkar visa rätt?!

Appropå Aronson och min cykeltur så innehåller min runda en lång, dj...la uppförsbacke, och ställer man sig i toppen på den uppförsbacken och tittar hur Rexxie ser ut när han kommer upp så får man enligt Aronsons teori se hur Rexxie ser ut exakt i la petite morte-ögonblicket....

0 kommentarer: