söndag, augusti 27, 2006

Hemma igen...

...efter det årliga semesterbesöket hos mina föräldrar, och jag blev lika uttråkad som vanligt. Observera att det inte är något fel på dem; det är bara det att jag blir stressad av att inte ha något att göra hela tiden.

Appropå ingenting: är det någon som vet vilken Wagner-inspelning som SVT körde för några år sedan under namnet "Sagor i sommarnatten" (eller något liknande). Har hela tiden trott att det var Pierre Boulez, men den har jag precis fått hem och det är det inte; och jag är tämligen säker på att det inte var Levine's Metropolitaninspelning. Funderar på att köpa hela Ringen, och innan man slänger ut 1500:- eller vad den nu kostar är det ju bra om man tycker att den är bra (och jag gillade SVT-varianten). Har i och för sig redan Naxos-boxen, men jag tycker att Siegfried är alldeles för fet så jag är inte helt förtjust i den...

PS: Äntligen börjar Sopranos igen!

0 kommentarer: