söndag, augusti 06, 2006

Shopping, tvätt och gubbröv...

Eftersom jag gått ner ett antal storlekar och äntligen (äntligen, äntligen) kan köpa jeans där midjevidden faktiskt är mindre än benlängden så tycker jag faktiskt att det är roligt att köpa jeans (eg kläder i allra största allmänhet) igen!

Pridelördagen innebar därför två par Lindeberg-jeans (varav det ena paret ger begreppet korvskinn en helt ny innebörd), och ett par Hugo Boss-jeans (och en Marlboro-skjorta + tröja + två par skor, men det hoppar vi över den här gången).

Kan ju ärligt erkänna att Hugo Boss-jeansen är de absolut dyraste jeansen som jag köpt någon gång, men de är skitsnygga... Det kanske blir bilder någon gång, och Maleandro får kanske se dem (eller JL) nästa vecka beroende på hur viktutvecklingen ser ut (både ena paret JL och HB är beroende av att jag helst väger mindre än jag gör nu för att sitta snyggt :-)

Pojkfröken fick instruktionen om att inte tvätta sina jeans på minst 6 månader (!), och Manolo (jaja, jag vet vad du tycker om dem, Maleandro) ger samma råd, och fyller på med att efter 6 månader så kan man möjligtvis bada med dem och helst låta dem torka påtagna (vilket borde ta ungefär 2 dygn eller så med tanke på att det tar 1 dygn om man centrifugerar dem först vilket jag gör).

Jag tycker att det känns lite sunkigt att inte tvätta sina jeans på ett halvår, så nu är ju frågan om jag skall:

  1. följa Manolo's råd och inte tvätta dem, och sedan köra med bad/dusch, eller
  2. tvätta dem i 40 grader ut-och-in-vända när de känns smutsiga, centrifugera, sträcka och lufttorka dem
Det finns ju lite alternativ till ovanstående, som t.ex att inte centrifugera osv men frågan är egentligen: tvätta eller inte tvätta typ varje/varannan vecka (beroende på väder osv) ??

Nu över till en annan fråga (som faktiskt hänger ihop med jeansen hur konstigt det än kan låta). I takt med att vikten rasat har även Rexxies Gluteus maximus förfallit och förvandlats till en äkta hängig gubbröv som inte fyller ut jeansen på ett tillfredsställande sätt!

Någon som har några förslag på övningar?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tvätta dom INTE!!! vänd dom ut och in och häng dom ute istället, jeans blir ju helt konstig om man tvättar dom! Förstörda!
Även om det är lite äckligt.. men tänk inte på det! Tänk på hur heta dom är istället

Rexxie sa...

Problemet är att dom inte är särskilt heta med mig inuti :-)

MB sa...

Tycker nog du skall tvätta dem, det är bara en modegrej att inte tvätta dem, inte en jäkel ser skillnad på slitningarna.....det är lite som att gå i tunna vita gympaskor i snö.....SÅ moderiktigt men inte SÅ smart.....så hellre en ren Rexxie än en "rätt" Rexxie, och dessutom så tror jag din gubbstjärt duger alldeles perfekt som den är....

Rexxie sa...

Jodå, jag tänker tvätta dem. Vad jag kan se så är de prewashed alla tre, och då spelar det ingen större roll.

x1x1x2 sa...

Jag brukar tvätta jeansen för hand. Det blir utmärkt.

Snygga jeans för övrigt. Och det ska jag säga, en gubbröv i BOSS-jeans blir betydligt mer uppskattad än en i Dressman-slacks. Du tycks övertygad om att gamla bögar är det värsta i världen, men det ska jag säga: Värst är gamla bögar som klär sig fult. Så länge du håller en snygg toalett och vårdar din klädsel kommer du att vara attraktiv.

Rexxie sa...

Näpp, jag anser inte att gamla bögar är det värsta i världen; jag anser att JAG är det värsta i världen och det är en viss skillnad...

Rexxie sa...

PS: Vilken tur du hade med kranen för övrigt!

Unknown sa...

Kan man inte framställa en butt-bra som håller upp den av tyngdkraften misshandlade gluteus maximus?

Rexxie sa...

Jag är helt övertygad om att herr Planström snart kommer med något förslag från internationaljock.com som trimmar till gluteus maximus....

Anonym sa...

Ett halvår är väl ungefär den där tid som man anser att ett par modejeans är ett par modejeans, och då kan man väl lika gärna ägna sig åt hygienisk klädvård så länge de varar, dvs en försiktig tvätt då och då, och låta dem åldras så varsamt som möjligt. Skillnaden blir ju inte så jättestor mellan varje tvätt. Min erfarenhet är att jeans, oberoende bärarens kön, ålder och läggning, efter en rätt kort tids användning helt enkelt stinker. Särskilt om man kommer nära. Men det är väl en avvägning, att hoppas att man ska bli så beundrad på avstånd för sina snygga jeans att beundraren överser med stanken när han/hon kommer närmare!

Att "vädra" räcker inte för att hålla undan smutslukten från bomullsfibern, så pass mycket textilkemi har jag läst för att kunna bedyra!

Någon rekommenderade att lägga in i frysen och sedan ta ut, skrapa bort eventuella fläckar medan plagget fortfarande är fryst. Vet att det fungerar på enstaka fläckar på i övrigt rena plagg men tvivlar på att det funkar på totalsmutsen, dvs pissdropparna, svetten och annat!