lördag, augusti 05, 2006

Tillbaka i garderoben igen ....

....efter en hastig och lustig utflykt till Stockholm för att titta på Prideparaden!

Eftersom min nybrända CD-skiva (kommer senare) tydligen stimulerar shoppingsinnet så inleddes dagen med en stunds handlande (återkommer också senare); tillräckligt länge för att jag knappt hann få en bra plats i Kungsträdgården.

Fick tag på en plats till slut, tyvärr vid en något förfriskad tjej som tappade en plastmugg med rödvin varpå Rexxies för dagen nya jeans fick nya fina färgnyanser på ena benet... (nåja, man får titta tämligen noga för att se fläckarna :-)

Snyggast: gaypoliserna! Jag vill ha en egen gaypolis! (eller kanske en liten gaymilitär, efter 10 år i Flygvapnets ungdomsverksamhet (homosocialt och homofobt så det förslår (vilket väl antagligen är en av anledningarna till min status som förste garderobiär)) så har jag en liten fling för uniformer :-)

Herr Planström virvlade förbi i sin 1700-talskostym och var betydligt snyggare än på det kort jag sett på honom tidigare, så jag har full förståelse för de två veckornas väntetid. Lite senare dansade herr Grön förbi (rättare sagt, jag inbillar mig åtminstone att det var herr Grön som dansade med grön ungdom i en vit kjol).

Tyvärr missade jag av olika anledningar herr Planströms utställning på Kulturhuset, hade verkligen velat se den...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu vill jag ju veta vad som hände efter paraden :)

Rexxie sa...

Då åkte jag hem...

(aha, du tänker på formuleringen "av olika anledningar"? Det var helt enkelt så att jag missuppfattat var utställningen var, och därav missade jag den)

Anonym sa...

Aha, jag trodde att det hade att göra med att du stod i ett gathörn och råhånglade med nån polis.

Så hur var det egentligen att vara med vid tåget? Kände du inte att du lika bra kan skita i garderoben, om inte annat så i alla fall för en liten stund och gå med i paraden?