söndag, maj 21, 2006

Repeat....

Var på herrgårdsweekend i helgen; jag kanske återkommer om det någon gång.

I alla fall så blev det drygt 30 mil i bilen, och jag hade tre (3) låtar på repeat hela tiden: Jag ljuger så bra, Lev livet och Je T'adore (Belgiens bidrag).

Eftersom alla tre är melodifestivallåtar är de 3 minuter långa. Det betyder att jag bör ha hört varje låt ungefär 25-30 gånger vardera.... (och skall jag vara ärlig så har jag nog lyssnat betydligt fler gånger på Jag ljuger så bra och Je T'adore än Lev livet eftersom de är bättre (framförallt Jag ljuger så bra)).

Så spelar man sönder tre låtar så att man nästan kräks när man hör dem igen! Tyvärr är det inte första gången jag gör det....

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också åka på en Herrgårdshelg *muttrar avundsjukt*

Anonym sa...

Åh! Själsfrände! Jag har Jag ljuger så bra i mp3-spelaren när jag tränar, ett pass på 15x15 min. blir...ganska många gånger. Gillar även Do what you're told och Mama take me home.

Rexxie sa...

Nu blev jag förvirrad (jag som absolut aldrig tränar och har aldrig gjort): tränar man alltså 15x15 minuter = 225 minuter, eller tränar man 15+15 minuter = en halvtimme?

Jag hoppas verkligen att det är det senare.... :-)

Do what you're told har jag inte en aning om vad det är (tydligen antingen Sebastian eller Bang Tango enligt Google), så det får jag ladda ner och lyssna på.

När det gäller Mama take me home har du FEL, FEL, FEL!! :-)

Anonym sa...

Jag lyssnar på Kate Ryan hela tiden också... Jag tröttnar visst inte :-)

Anonym sa...

*räcker ut tungan*..jajaja, 15 PLUS 15 min, då!

Jag lovar, Mama take me home är ett GIGANTISKT undantag!

(please don't think less of me!)

...akn egentligen inte med Sebastian heller, självgod typ, men texten är underbar!

Rexxie sa...

Honken: prova att köra Kate konstant i 3-4 timmar i ett sträck....

Linn: Näedå, jag har en hel radda med "musik-lik" i garderoben själv, så lyssna du på Mama take me home med gott samvete!

Anonym sa...

Ack ja, vad vore vi utan våra lik i garderoberna...tråkigare människor helt visst!

Elisabet. sa...

Här har Björn Eidsvåg spelat nonstop i en vecka snart .. jag blandar mellan tre låtar.

Rexxie sa...

Jag får nästan leta rätt på något med Björn E, måste faktiskt erkänna att jag aldrig hört talas om honom....

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

Anonym sa...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»