söndag, maj 14, 2006

ipod igen....

Är det bara jag som har ett hat-kärleksförhållande till min iPod (en 1 gb Shuffle)? Alla andra verkar älska sina ipods över allt annat på jorden, men jag hatar den av och till!

När jag ansluter den till datorn vet jag aldrig om iTunes har bestämt sig för att radera allt utan att fylla på något nytt, radera allt och lägga in nya slumpade låtar, låta allt gammalt ligga kvar och fylla på nytt, eller bara låta allt ligga kvar. Jag blir galen!

Jag vill dessutom kunna använda den till flera datorer, men näedå, tar jag med den hemifrån och kopplar i på jobbet så raderar den allt som inte finns på jobbdatorn (och vice versa), och eftersom jag har exakt 32 511 st mp3'or hemma, och nästan inget på jobbet så blir den nästan helt tom när jag skall åka hem...

Är det inte lite konstigt, appropå ingenting, att man aldrig hittar något bra att lyssna på? Man kan ju tycka att det någonstans bland de 32 511 mp3'orna borde finnas något som är bra...

PS: Just bara för att jag skrev att jag aldrig hittade något bra så gjorde jag det! Sons of the Silent Age av Philip Glass. Låter inte den väldigt lik filmmusiken till The Hours eller är det bara jag som är förvirrad??

PPS till Elisabet (om du råkar surfa förbi): The Hours är också en film som du inte får missa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

..........Jag har inte ens en Ipod. hade aldrig sett en på nära håll förrän en flicka demonstrerade sin för mig på Thailandsplanet. Jag går helt oinpluggad genom livet - ingen mobilsladd i örat, ingen musik! Det får en att känna sig väldigt närvarande. Men det finns ju långa resor där en Ipod skulle vara mysig att ha.

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»