söndag, maj 07, 2006

Dj...la Göteborgare II

Scenario:
- Cafét på järnvägsstationen.
- Kassaapparat på mitten av disken.
- Två servitriser

En person står och beställer. Åt vänster står en person och väntar; åt höger står två norrmän och Rexxie. Servitris 1 påtalar då att kön börjar tillvänster (från vårt håll sett). De två norrmännen och Rexxie flyttar sig därför snällt och vänligt till andra sidan.

Eftersom det inte går särskilt snabbt för de två servitriserna (det är jobbigt att servera kaffe och bullar) så fylls köerna på från båda hållen igen. Efter ett tag (= 1 serverad person) blir servitris 1 stressad igen och påpekar återigen att kön börjar till vänster.

Först i kön (från höger, dvs från fel håll) står då en stadig göteborgare som påpekar att han minsann inte vetat om det, att det inte stått någon till vänster osv. Efter en del tjafsande med både servitris 1 och 2 bestämmer helt plötsligt servitris 2 att kön börjar från höger; varpå norrmännen och Rexxie får flytta igen och hamnar därmed sist!

Dj..la göteborgare som inte kan köa!
Dj..la göteborgare som inte klarar av att hantera en kö från två håll!

Kaffet (en latte med kardemumma) var dock gott!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra, en till!

Elisabet. sa...

Härligt! Jag älskar såna här små blixtnedslag i andras vardagsliv!

Rexxie sa...

Ohhhh! Beröm från experten på vardagslivsbetraktelserna!

Jag är allvarlig; jag ser att det ser ut som ett ironiskt svar, men det är det ABSOLUT INTE. För er som inte har hälsat på hos Elisabet så rekommenderar jag det: http://cikoria.blogspot.com

Anonym sa...

Återigen dras vi Göteborgare över samma kant. Men okey det kanske är så att samtliga Göteborgare (utom jag) är buffliga och svinaktiga. Och att alla som bor på resterande orter i Sverige är genomsnälla änglar.

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

Anonym sa...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»