tisdag, maj 23, 2006

Hedning !

Hos ordbankaren hittade jag ett pingstvänstest och jag kan meddela att resultatet blev följande:

Grattis Rexxie

Du har nu testats enligt pingststandard:
PUSS:9004-7 "Pingsttest Utan Seriöst Syfte"

resultatet blev 20% pingstvän och du klassas som "Hedning"


Puh!

Det jag tycker är roligast med såna här test är att testa vilket utfall olika svarsalternativ ger! I det här testet så kan man dra slutsatsen att om man dricker mycket Coca-Cola så ökar pingstvänsprocenten något!

Samma sak om man spelar mycket sällskapsspel, om man bakar med sina vänner, samt om man har trendiga kläder....

15 kommentarer:

qi sa...

Jag gjorde testet och befanns vara 24% pingstvän hur nu detta kunde ske... men, precis som du, till största delen hedning.

Många roliga tester på den här sidan...

Rexxie sa...

Vänta du bara, än har vi bara tagit de lätta testerna :-)

Jag har ett test liggande på lut med 200 frågor som visar om du lider av depression eller inte, och så har jag ett som visar om du har några personlighetsstörningar....

Anonym sa...

20% är 20% för mycket...*S*

Rexxie sa...

Linn: fick du 0% då?

Aronson sa...

Jag säger som jag sa hos Ordbankaren:

Jag fick 25 % och Hedning. Vilket inte stämmer, eftersom jag definierar mig som kristen. Dock ej pingstvän eller trogen kyrkobesökare.

Och vad har musikalitet och coca-cola med kristendom att göra...?

Elisabet. sa...

Ja, jag borde väl testa, jag som har suttit och dinglat med småflicksbenen i Filadelfia i min barndom ...-)

Rexxie sa...

Aronson (och alla andra):

Det här testet är ihop-knåpat av en bibelstudie-klass på Bjärka-Särby så är nog frågorna mer utformade efter hur de själva definierar sig som pingstvänner; därav de "konstiga" frågorna om Coca-Cola-konsumtion, musikalitet och bullbak med vänner.

Utifrån det perspektivet skall vi nog också se definitionen "hedning <--> icke hedning"...

Ta det därför inte så allvarligt; det viktiga är den definition vi ger oss själva och att vi trivs med den. Vad sedan någon annan klistrar på oss för etiketter är oväsentligt.

Anonym sa...

Jag bara skojade...jag har inte vågat testa mig själv! Tänk om hela min världsbild förändras?? ;)

Anonym sa...

pingstvännetest...
det är ju fullkomligt underbart!
=)

Anonym sa...

jag fick 19%.
men fan, bara för att jag bakar med mina kompisar (julbak en gång per år) och sjunger i duschen så är jag inte pingstvän. det är rent upprörande om jag får säga!
=)

Rexxie sa...

Mr C: undrar vad pingstvännerna hade tyckt om det var tvärtom, dvs sjunger en gång per år och duschar med dina kompisar? Då hade du nog fått minusprocent...

Anonym sa...

Nu har jag gjort Tickle-test om syndfullhet...intressant!

Kim da Costa sa...

Jag är... KRISTEN!

Rexxie sa...

Oh, jag har äntligen fått en kristen läsare!

:-)

Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»