söndag, maj 07, 2006

Att resa (också i efterskott)

Konstigt nog älskar jag att resa!

Jag tycker nämligen inte om att vara hemifrån; speciellt inte att sova borta. Å andra sidan är jag inte speciellt förtjust i att vara hemma i det accelererande förfallet heller.

I alla fall så älskar jag flygplatser och järnvägsstationer. Det är alltså inte själva resandet som jag älskar, utan själva känslan av att sitta och vänta på ett tåg/flyg och veta att jag har ett mål och en riktning. Att sitta och studera folk som också är på väg någonstans med något okänt mål är också roligt.

Observera att det här gäller större stationer/flygplatser; järnvägsstationen i Degerfors funkar helt enkelt inte (speciellt inte nu när de har stängt kiosken).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»

Anonym sa...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»