söndag, maj 07, 2006

Göteborg IV

Hör och häpna: Rexxie har varit utan dator sedan i fredags förmiddag, och nu är det söndag eftermiddag!

Tror inte att det har hänt på 10 år. Brukar normalt släpa med mig min bärbara överallt, bara utifall att...

Nu undrar ni förstår över mina små rapporter från Göteborg?! Handskrivna med en Pilot Fineliner filtspetspenna (grön) i ett olinjerat A5-block (syns bakom vattenglaset på cafébilden).

Faktum är att det är ganska trevligt att sitta och plita ner saker för hand. Jag har tyvärr en tendens att bli lite för fixerad vid utseende, layout osv när jag skriver direkt på datorn. När jag skriver datorfritt tvingas jag dessutom att fundera lite mer i hela meningar eftersom jag inte kan sudda, och jag hatar att stryka över!

Det här är det sista inlägget från Göteborgsresan, så nu blir det realtidsbloggat igen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

........Inte kan sudda?
Eftersom du var snäll och tipsade mig om löktvålen, kan jag tipsa dig om blyertspenna och kautschuck! (Också kallat suddgummi). Att skriva med en välvässad blyertspenna är en sensuell njutning.

Rexxie sa...

Hmmmm, jag är inte så förtjust i blyerts, så det är antingen filtspetspenna eller ännu hellre en reservoirpenna! Nu talar vi om njutning!

Måste erkänna att jag är imponerad av att du använder ordet kautschuk, som knappast har använts på den här sidan om August Blanche (nåja, Strindberg har också använt det i något av kammarspelen)!

Fram för mer användande av gamla ord!

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»