söndag, maj 07, 2006

Göteborg III (i efterskott)

Läste Fathers and sons på vägen ner. Den handlar om författarsläkten Waugh, där Evelyn Waugh är mest känt åtminstone här i Sverige (Brideshead Revisited ni vet). Släkten W har varit (är) verksamma i fem generationer och har tillsammans skrivit mer än 180 böcker, ett otal artiklar, pjäser m.m....

Nu märker jag att jag börjar sväva iväg från ämnet...

I alla fall så är boken späckad med citat, och här är ett om Evelyns tre gamla fastrar som var mer eller mindre originella:

I think that perhaps it is virginity which makes elderly women mad when they suddenly realize that it is too late to hope for beastly pleasures.

Även om jag varken är kvinna eller oskuld så känner jag igen känslan: man vaknar och inser att det är för sent för beastly pleasures, så för min del återstår väl galenskapen och ett ohälsosamt odlande av excentricitet.... :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt att jag bara för några år sen kom på att Evelyn inte var en kvinna. Konstigt.

Lite som att Harper Lee är en kvinna. Kan de inte vara tydliga när de namnger sina barn de där anglophonerna???

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

Anonym sa...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

Anonym sa...

Great site lots of usefull infomation here.
»

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonym sa...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»