onsdag, juli 19, 2006

Intressant...

....med lesbiska mördare i kvällens avsnitt av Miss Marple!

Jag har inget minne av det från boken; får nästan leta rätt på den och läsa om den för att se om det var Agatha som var framsynt, eller om det är TV-bolaget som skrivit om...

Miss Marple motsvarar ändå inte min bild; tycker att hon är alldeles för äppelkäck!

Min Christie-favorit är en bok som nästan ingen annan har läst; varken Poirot eller Marple är med, utan huvudpersonerna heter Tommy och Tuppence. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad boken heter...

Edit:
TV-bolaget har mycket riktigt ändrat identiteten på mördaren i TV-versionen från 2004...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååhhh älska Agatha.. fast tyvärr så är det ju få tv-versioner eller filmer som har blivit bra, eller ens okej.. fast mordet på orientexpressen är ju underbaaaaar!

Aronson sa...

Åh, jag kommer också ihåg Tommy och Tuppence. Men jag minns inte vad boken heter. Jag kollade igenom mitt bibliotek, men jag hade inte den. Fast jag var väl inte överförtjust i boken heller, om jag minns rätt.

Min första Agatha Christie-bok, och också den jag gillar bäst, tror jag, var Miss Marples sista fall (smart början).

Kvällens avsnitt var ovanligt bra. Fullt av humor.

Men jag håller med dig i din analys av Miss Marple. Alldeles för käck. Fast alla har vi väl vår egen bild av hur hon ska se ut...

Rexxie sa...

Aronson: Det är mycket troligt att jag inte heller skulle vara särskilt imponerad av Tommy & Tuppence idag, så det kanske är bra att den har försvunnit någonstans...

När det gäller kvällens avsnitt så är allt med Joanna Lumley bra!