tisdag, juli 04, 2006

Spammelispam!

Efter gårdagens uppdateringar fick jag min sedvanliga skörd med spam:

* This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
* Your website has a useful information for beginners like me.
* I'm impressed with your site, very nice graphics!
* I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
* Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
* I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
* Nice colors. Keep up the good work. thnx!
* Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.

Det är ju i och för sig trevligt att de älskar min lilla hörna av internet; men jag förstår inte riktigt vad som är vitsen med spammet!

Jag kan förstå "riktigt" spam; typ "How to get one extra inch" eller något liknande, för det finns säkert någon där ute som går på det, men här skickar ju spammaren bara ut en massa trevligheter...

Vad är vitsen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oftast slutar det trevliga spammet med en länk till en sajt som säljer något. Ibland är det bara reklam för den egna bloggen.

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»