söndag, juli 16, 2006

Hemma igen...

...från grillhelg hos min syster i Uppsala!

Som vanligt blev jag stressad efter ungefär två timmar, och ville åka hem, men eftersom jag lovat att sova över så gick ju inte det.

Det som egentligen stressar mig mest är det faktum att hon (M) + min svåger (C) smågrälar mest hela tiden om små struntsaker. M kan ha bestämt sig för att det grillade köttet skall ligga på ett visst fat, och C lägger upp det på ett annat; och vips så är grälet igång (om att han är dum som inte fattar vilket fat det skall vara, och om att hon är en petmoster). Det stör mig; främst för att jag är en sådan mes som egentligen skulle kunna göra vad som helst för att undvika ett gräl...

I eftermiddags så berättade M om när hon var hos en frisör i Turkiet som "var helt uppenbart homosexuell" (inklusive de sedvanliga handviftningarna för att visa vilka veka handleder vi har :-)

"Jaja, du skulle bara veta" tänkte Rexxie, blängde under lugg, och återvände till sin bok om amerikansk politik.

Boken i fråga heter "Moral politics" och handlar om hur uppdelningen av liberaler och konservativa i Amerika tar sitt avstamp i familjesynen; och familjesynen genomsyrar sedan alla åsikter som de har. Tung, men riktigt intressant!

Det värsta är att Rexxie har gått upp två kilo under helgen! Så går det när man får massvis med grillat...

Nu får jag väl späka mig med havregrynsgröt och raska promenader igen...

1 kommentarer:

Anonym sa...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»