onsdag, juli 19, 2006

Cykling igen...

Efter att ha klippt 1200 kvadrat med helvetesgräsmatta så kändes det som om ryggen var bättre så jag tog fram cykeln igen och körde 15 km till, och det skulle jag inte ha gjort...

Valde en liten rutt som brukar vara jättefin; omväxlande asfalt och grusväg, hästar + kor + får som betar (inte alla på samma ställe dock), omväxlande skugga och sol och så vidare...

Tyvärr så var tydligtvis alla djur någon annanstans, grusvägen var nysladdad och därmed livsfarlig (det är INTE roligt att cykla på rullgrus), och det var betydligt mer uppförsbackar än vad jag kom ihåg.

En sak till på cykelåtgärdslistan:

5. Antingen vadderade cykelbyxor, eller bredare sadel, eller mer utvecklad stjärtmuskulatur; annars kommer Rexxie att bli impotent...

Det bär emot med cykelbyxorna; det är få saker som är osmakligare än en halvfet, medelålders otränad gubbe som är nerhälld i ett par cykelbyxor. Dessvärre är nog det det bästa alternativet. En bredare sadel är inte särskilt snyggt, och en uppträning av de bakre delarna av Rexxie tar nog lite för lång tid...

För övrigt råkade jag kolla på trippmätaren på cykeldatorn (jaja, jag är prylbög) och kan konstatera att pärlan hittills kostat ungefär 100 kr/mil...

Nu blir det en skål med havregrynsgröt (tyvärr är lingonsylten slut) och något halvtaskigt program på TV...

1 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha.. min kompis köpta cykelbyxor med vadderad gren.. hhahaha..men snälla, gör inte det! Sluta hellre cykla! Jag kan garantera att ingen över huvudtaget passar i cykelbyxor.. det måste vara det fulaste som finns.