fredag, juli 21, 2006

Borås....

Så där ja, då är man installerad på Comfort Hotel Jazz i Borås... (i ett yttepyttelitet rökarrum utan luftkonditionering, vilket kommer att bli HEMSKT inatt). En fördel är dock att trådlös internetanslutning ingår.

Är här för att utföra lite backup-jobb på en server, och eftersom min tidigare kollega påstod att det var jättejobbigt, tog jättelång tid, och var jättekrångligt så bokade jag in hela helgen, så jag blir kvar till på söndag.

Det visade sig dock att det var jätteenkelt och gick tämligen fort, så jag var klar ungefär 18:30 och nu har jag en hel helg att spendera i Borås. Skall åka in i morgon och köra en backup-uppsättning till och ta med till Karlskoga. Hittills har vi lagrat backupbanden på hyllan ovanför servern, och det är väl inte så praktiskt om det t.ex skulle börja brinna.

Antar att jag får tillbringa resten av helgen med att åka till Borås Djurpark och titta på Aronsons släktingar; han påstår att de finns där.

Däremot tror jag att jag avstår från mr Catenaccis förslag att jag skall ta livet av mig.... :-)

6 kommentarer:

Aronson sa...

Hmpf.

MB sa...

Glöm för all del inte ormhuset där mina släktingar finns ;-)

Rexxie sa...

Aronson: jag hoppas att du inte tog illa upp :-)

Alex: jag tvivlar på att det är i ormhuset jag skall leta efter dina släktingar...

Elisabet. sa...

Det innebär väl att du är duktig på det du sysslar med!

Ha en skön helg, Anders.

Elisabet -... .på internetcafé .

Anonym sa...

Annars kan du ju hälsa på halva den Kimska släkten som finns där. De skulle nog uppskatta lite homofilt sällskap!

Anonym sa...

Naturlifvis ska du gå runt, runt och hoppas på att få se Shirley Clamp.. hon kommer väl från Borås.