söndag, april 01, 2007

Trettioförsta mars....

Fasiken också!

Gjorde vårens intellektuella utmaning igår, nämligen högskoleprovet!

Idag rättade jag det preliminärt, och fasiken så mindre bra det gick; tänker inte skriva att det dåligt, för allt är ju relativt, men det gick i alla fall sämre än vad det kändes som igår!

Sämst gick det i NOG där jag inte klarade av mer än 66% rätt, och bäst gick det i ORD där jag klarade av 92% rätt (och det borde ha varit 100%).

Igår var jag också på sista föreställningen av Parsifal i Domkyrkan i Karlstad. Synd för er om ni missade den, för den var riktigt riktigt bra! Bäst var (förutom AnnLouice Lögdlund som Kundry) Marcus Jupiter som Klingsor; synd bara att Klingsor inte är med mer än lite i andra akten (som är den bästa akten om ni frågar mig).

Trettioförsta var också sista arbetsdagen på slavbolaget! Deras slogan Our people make the difference klingar kanske lite dåligt för min del just nu efter att ha blivit utmanövrerad efter 18 år.... Jag kommer att sakna mina kollegor som bara sjuttsingen! Eftersom jag är tämligen osocial vet jag precis hur isolerad jag kommer att bli nu när jag blir av med min "sociala scen". Fick i alla fall två böcker om opera av mina kära kollegor och ett jättepåskägg av raringarna på Norrköpingskontoret!

Har i alla fall anmält mig till lite distanskurser så att jag har något att göra i sommar/höst. I sommar blir det Visual Basic.net och Praktisk Linux, och i höst blir det inledande Javaprogrammering, Dataanalys och statistik samt grundkurs webbdesign; alla på halv- eller kvartsfart så att jag hinner med att klippa gräsmattan också!

Här hade jag tänkt ha lite bilder från min promenad häromdagen (krokusar och tussilago), men jag får inte kameran att fungera, så ni får väl försöka tänka er hur de ser ut....

0 kommentarer: