måndag, april 02, 2007

AF

Första dagen i mitt nya liv, och jag besökte Arbetsförmedlingen för första gången på drygt 20 år...

Kom dit, tog en nummerlapp och konstaterade att jag fått nr 80 och det var nr 76 som betjänades och då kan man ju tänka sig att det inte skall ta så lång tid; speciellt inte med tanke på att det var fler anställda än besökande där.

Fel, fel, fel, fel, som Brasse skulle ha utropat i Fem myror! 35 minuter (!) senare var det min tur, och då konstaterade damen att jag inte hade behövt åka dit, utan att man kan sköta inskrivningen via internet så jag blev hänvisad att åka hem igen.

Väl hemma konstaterade jag att det gick att göra hälften av inskrivningen via internet, men sedan när man kommer till momentet där man skall boka en tid så tar det stopp och då hade naturligtvis de lokala telefontiderna gått ut. Ringde därför till AF's centrala kundtjänst där de konstaterade att man inte alls kan göra inskrivningen hemifrån eftersom inte kalenderfunktionerna är klara än....

I morgon får jag därmed åka dit igen! Det är antagligen en plan för att hålla oss sysselsatta....

4 kommentarer:

Jerry sa...

Ja, när jag läser detta så är jag jävligt glad att jag har ett jobb.

Anonym sa...

Inkompetenta människor är det värsta jag vet, skäll ut dom ordentligt imorron.

Rexxie sa...

Jerry: Har ni inga Oracle-databaser som ni kan anställa mig för att gulla med?

Tennis: Jag är helt värdelös på att skälla på folk, är alldeles för mesigt snäll för det!

Elisabet. sa...

Lycka till Rexxie!
Åååå, vad jag håller tummarna för dig!