fredag, april 27, 2007

Kulturtorsdag och cykelfredag

Igår var jag på konsert med Karlskoga Symfoniorkester för första gången.

Japp, ni läste rätt, vi har en alldeles egen orkester och den är faktiskt riktigt bra för att vara en icke-fulltidsorkester (vill inte skriva amatörorkester, för det låter så nedvärderande). Igår var den förstärkt med Kungsbacka Pianotrio och på programmet stod Beethovens första symfoni och trippelkonserten för piano, cello och violin.

Riktigt bra!

Idag hämtade jag cykeln som varit inlämnad på växeljustering, så nu vågar jag ta i igen när man kommer till uppförsbackar utan att behöva vara orolig för att kedjan skall hoppa över till någon annan växel lite okontrollerat...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vet du vad jag skulle önska?
Jo, att du bodde här i Ystad och anordnade kvällsträffar där man fick lära sig lite om klassisk musik .., att du vore en slags guide i den världen och så skulle du kunna anordna utflykter till Malmö och Helsingborg och Köpenhamn och först berätta vad vi skulle få lyssna till och sedan ta med oss alla.
Efteråt kunde hela gruppen gå ut och äta gott.
Tycker du inte att det vore nåt?

Rexxie sa...

Nåja, riktigt så duktig är jag inte...

De flesta lite större orkestrarna brukar ha konsertintroduktioner som man kan gå på där de går igenom vad man skall lyssna på osv, brukar vara ganska intressant!