söndag, april 01, 2007

Åhhh, en lista!!

Jerry och Jontas har en lista som jag inte kan hålla mig ifrån!

Skolkade du någon gång i grundskolan?
Nej, i grundskolan var jag väldigt ordentlig! I gymnasiet däremot skolkade jag bort ett helt år...

Har du fått någon att börja gråta öppet genom att vara elak?
Nej. Däremot har faktiskt en f.d kollega börjat gråta när jag frågade hur hennes helg hade varit, och där satt jag och undrade vad jag gjort... (hennes helg hade inte varit bra)

Vad är det mest egoistiska du gjort?
Nu måste jag vara mesig och påstå att jag nog är en helt oegoistisk person, så jag kan faktiskt inte komma på något!

Har du gått/cyklat/kört mot rött ljus medvetet?
Nej, och det har inte hänt särskilt ofta omedvetet heller!

Har du fått en present som du inom en vecka kastat i avsmak (snittblommor räknas inte)?
Nej, jag kastar inte presenter, oavsett hur illa jag tycker om dem!

Du hittar ett omärkt kuvert med sedlar på trottoaren. Vad gör du?
Kollar mig omkring för att se om det är någon som kan tänkas ha tappat dem, och ser jag ingen trolig ägare så tar jag dem helt fräckt!

Har du sjukskrivit dig då du egentligen varit bakfull?
Nej. För det första så är jag nästan aldrig bakfull på dagar då jag skall jobba, och för det andra så sjukskriver jag mig inte ens när jag är sjuk. Kan bara påminna mig två tillfällen när jag sjukskrivit mig, och den ena gången hade jag sågat mig i tummen med en cirkelsåg (det finns fortfarande blodspår kvar i pappas snickarbod...) och den andra gången hade jag en infektion i ena njuren...

Ber du om ursäkt när du gjort något fel och som drabbat andra?
Njae, tyvärr måste jag nog erkänna att jag har svårt att be om ursäkt (fast jag gör ju nästan aldrig fel). Däremot är jag en hejare på att be om ursäkt på ett sånt sätt så att mottagaren får för sig att det egentligen är hans/hennes fel :-)

Provsmakar du i mataffären utan att redovisa i kassan (produktrepresentation räknas inte)? Typ smakar på vindruvorna.
Har aldrig inträffat, och kommer aldrig att inträffa!

Påpekar du om du får tillbaka för mycket växel i kassan?
Ja, om jag upptäcker det själv!

Skulle bjuda en vegetarian på ”vegetarisk maträtt” som du i själva verket har kött i?
Nej!

Du släpper dig på bussen med både doft- och ljudsensationer. Vad gör du? Rodnar, låtsas som ingenting eller nickar menande mot någon gammal tant och viskar till andra medpassagerare ”inkontinent och dement”?
Låtsas som om det regnar!

Vågar du som vuxen berätta för dina föräldrar att du tjuvrökt som barn?
Nu vet ju de att jag tyvärr röker sedan 30 år ungefär, men ja, jag skulle nog våga erkänna en tjuvrökning. (tur att fråga inte gällde homosex...)

Köper ekologiskt/kravmärkt?
Ja, jag köper ekologisk mjölk, men i övrigt ingenting (fast det kan ju mer bero på att jag nästan aldrig köper något som finns som miljömärkt; äter oftast ute)

Om en polis till synes trakasserade någon – skulle du ingripa?
Här måste jag nog erkänna att jag inte skulle göra det...

Du ringer och röstar på en låt i melodifestivalen. Gör du det p.g.a. låten eller p.g.a. att en viss summa går till SOS Barnbyar?
Enbart låten! Skulle nog ringa på det billigare numret också...

Du jagar bussen för att hinna till jobbet i tid. Några meter från bussen faller en farbror handlöst – vad gör du?
Stannar och kollar att det är OK! För övrigt skulle jag ALDRIG springa efter en buss, då kommer jag hellre för sent.

Är det okej att ta hem några block och pennor från jobbet utan arbetsgivarens vetskap?
Egentligen inte, men å andra sidan så jobbar (jobbade) jag ganska mycket hemifrån och då tycker jag att det är OK.

Vad tänker du egentligen (betoning egentligen) när du får höra att din djupt hatade lärare hastigt gått bort?
Inget speciellt mer än att jag noterar det. För övrigt kan jag inte påstå att jag har haft några lärare som jag tycker särskilt illa om!

Har du ett samvete? Finns där lägen där du är totalt samvetslös och finns där situationer där du är riktigt blödig?
Jag skulle nog själv påstå att jag har en ganska hyfsad uppfattning om moral/etik/rätt/fel så jag vågar nog svara ja på frågan om jag har ett samvete, och det (samvetet) är påslaget för det mesta så nej blir nog svaret på om det finns lägen där jag är totalt samvetslös. Blödig är jag bara när jag ser amerikanska filmer och allt löser sig på slutet; jag är så totalt påverkbar med blödiga filmslut!

8 kommentarer:

Jerry sa...

Vi verkar vara många som gråter i sällskap av TV:n... (;-)

Magnus sa...

Jag smakar ALLTID på vindruvorna, hur ska jag annars veta om jag vill ha dem. Kläms och luktas på grönsakerna också.

Jag är nog en aning klåfingrig....

Anonym sa...

Åh så sött med filmerna =)

Rexxie sa...

Magnus: Vindruvor köper man inplastade i en ask; samma sak med grönsaker härute i obygden...

Jerry: Tyvärr har jag svårt för att gråta; antagligen en löjlig uppfostringssak... Däremot blir jag helt klart påverkad och måste svälja lite...

Tennis: Japp, lite rart är det faktiskt :-)

Anonym sa...

Testar om jag kan lägga en kommentar? (tack för dina!)

Elisabet. sa...

Norpar listan bums ..-)

Aronson sa...

Jag snor rakt av!

Rexxie sa...

Rita: Visst kan du lägga kommentarer! Blir så glad när du tittar förbi!

Darling E och A: sno på ni bara, jag har ju snott den i min tur!