måndag, april 23, 2007

Telefondissad....

Hmmm....

Igår kväll hade jag ett missat samtal på min telefon från ett nummer som jag inte kände igen. Kollade därför det hos hitta.se och till min förvåning (!) så var det en bloggare som ringt (tänker inte skriva ut vilken :-)

Idag när samma nummer ringde så konstaterade bara den uppringande att det var fel nummer...

Antingen skall jag alltså känna mig hedrad eftersom bloggaren i fråga gjort sig omaket att leta rätt på mitt nummer, eller så får jag känna mig total-dissad eftersom bloggaren inte vill prata med mig...

Jag hoppas på det första, och misstänker det andra :-)

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Har den människan ringt dig idag?
Då var det verkligen AV MISSTAG ..-)

Jag testar igen i morgon!
Kram på dig.

Jerry sa...

Så det går att ringa dig på tfn, även om man är från bloggvärlden? (;-)

Elisabet. sa...

jerry: vilken trevlig man detta var! Jag rekommenderar alla att ringa och surra med honom ..-)

Rexxie sa...

Japp, men man får leta noga för att få fram vilket telefonnummer jag har!

Först tar man reda på vad jag heter egentligen. Det gör man genom att googla en opera som heter Klassresan, och kompositören har samma namn som mig.

Är man osäker så finns det en psalmförfattare som heter likadant som har skrivit psalmen "Om du är usel och död och kall" (det låter för övrigt som en bra beskrivning av mig).

Sen måste man nästan veta var jag bor eftersom jag har ett så vanligt namn, och då är väl postnumret det som funkar bäst på hitta.se och det får man reda på så här:

Först letar man rätt på vilket år som kung Theuderic den tredje dog, och det årtalet är samma som de tre första siffrorna i mitt postnummer.

För att få reda på de två sista siffrorna i postnumret så tar man reda på vilken grupp som skrivit låten When your heart stops beating (och så tar man bort plustecknet).

Sådär, då är det bara att gå till hitta.se och skriva in för- och efternamn och postnumret, och då borde du få upp två stycken mobilnummer som står på samma adress, ett som jag använder och ett som jag inte använder.

Det nummer som jag INTE använder börjar på 070- följt av årtalet som Al-Mansur dog, och därmed är det det andra numret som jag svarar på.

Sen är det bara att ringa och hoppas på att jag är på bra humör, och att du är riktigt pratsam eftersom jag oftast inte är det...

:-)

PS: Ett alternativ är ju alltid att man mailar och frågar...

Rexxie sa...

Eftersom jag är en riktig petimäter ibland så kan jag ju konstatera att det finns ett fel i ovanstående.

Det heter naturligtvis inte "kompositören har samma namn som mig" utan "kompositören har samma namn som jag"

Nu får jag skämmas hela eftermiddagen!

Elisabet. sa...

Hahhahaha .. du är bara BÄST!
Lycklig den som får dig till make!

Jerry sa...

Jag har hittat namn och nummer. Mitt problem är numera att vi spärrat vår tfn för mobiler, eftersom stortjejen ringer som en galning... men jag kanske vågar via min mobil vid tillfälle? Vem vet...(;-)

Rexxie sa...

Jerry: Du får så gärna ringa om du vill! Kan ju samtidigt erkänna att jag har dåligt samvete för att jag inte svarat på messet på QX...