söndag, april 22, 2007

Tråkhelg ?

Nåja, har väl haft både bättre och sämre helger.

I fredags råkade jag slinka in på biblioteket för första gången på cirkus 5-6 år, och de hade Nibelungenringen på DVD att låna ut, dessutom i min favorituppsättning rent musikaliskt, nämligen James Levines version från Metropolitan.

Tyvärr får man bara låna två boxar åt gången, så lördagen ägnades åt Rhenguldet och Valkyrian, och så får jag väl låna Siegfried och Ragnarök till nästa helg... Tyvärr måste jag erkänna att jag blev lite småbesviken på scenuppsättningen. Inte för att den är dålig, det är den absolut inte; men den är väl ungefär så parodiskt traditionell som det kan bli; nästan på nivån att de har kohornshjälmar...

Söndagen ägnade jag åt att kolla igenom de två första säsongerna av Sex and the City. Jajamensan, 12 + 18 avsnitt på en dag! När jag väl bestämmer mig för något så är jag tjurskallig...

Tycker att Desperate Housewiwes är bättre, men där har jag redan kollat igenom alla tillgängliga avsnitt så jag får väl hålla till godo med SATC så länge!

0 kommentarer: