tisdag, april 10, 2007

10:e

Gjort idag:

  • Läst igenom 26 st DN På Stan, så nu vet jag allt om vilka klubbar som finns i Stockholm, hur konsistensen på sushi skall vara och vilka restauranger som är prisvärda och inte. För övrigt så räknade jag hur många Kultur-delar som är kvar att läsa efter senaste apati-perioden, och det är 168 st...
  • Snittat om buketten som jag fick av mina kollegor när jag slutade
  • Gett påskliljorna nytt vatten
  • Vattnat orkidéerna
  • Funderat på om jag skall köpa mig en ny IBM, men vid närmare eftertanke så är den bara 2 cm smalare än den jag har (och cirkus 1 kg lättare), så jag avstår nog (fast att det är en tablet pc som man kan skriva direkt på skärmen med är ju alltid ett plus...). Vi får se hur det går...
  • Lyssnat på Francois Joseph Gossec's Grand Messe des Morts
  • Tvättat 3 maskiner, så nu har jag ingenstans kvar att hänga något
  • Läst igenom Magnus Borgs artikel om Carola i tidningen Komma som Expressen klippte sönder till oigenkänlighet, och den var riktigt bra! Tror inte att han behöver oroa sig för vad Carola tycker om den; om jag vore henne skulle jag skicka ett litet kort och tacka!
    För övrigt tycker jag att ni skall prenumerera på Komma! Kostar bara 150:- och det har ni faktiskt råd med!
  • Konstaterat att datumet är felinställt i kameran.
Nu skall jag försöka få något att äta (efter en rask promenad till pappersinsamlingen med alla DN-delar som blivit utlästa).

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Du vet mer om klubbarna än jag.

Att "snitta om" blommorna låter som värsta vuxengörat!
Inte bara "snitta" utan faktiskt "snitta OM"!

Anonym sa...

Åh.. jag är helt sexskadad. Trodde tidningen "komma" var nåt snuskigt. Men det var det ju icke.

Rexxie sa...

Kim:
Det är en sak att veta något i teorin; du är säkerligen mer praktiskt bevandrad i Stockholms klubbvärd...

Självklart måste man snitta om blommorna när de stått några dagar! Speciellt i det här fallet när det var en blandad bukett där ungefär en tredjedel av blommorna vissnat (tulpanerna och stormhattarna) och blivit alldeles slemmiga...

Tennis:
Kultur, min käre Tennis, kultur! Det är sånt man får hålla på med när man blivit en oattraktiv gubbe utan sexliv!