lördag, juni 10, 2006

Var är omdömet ?

Jag har just sett en film som heter I love Huckabee's, och ni behöver INTE lägga filmen på minnet; den är tämligen urusel (jag körde den på dubbel hastighet på DVD-spelaren, då funkar texten men man slipper lägga ner så mycket tid).

Jag borde nästan ha förstått det när Lily Tomlin var med; jag kan inte komma på en enda bra sak hon varit med i förutom Tea with Mussolini (men den var ju Judi Dench och Maggie Smith med i, och de två har nog aldrig varit dåliga i en film).

Tillbaka till ämnet: Dustin Hoffman och Lily Tomlin är två "existentiella detektiver" som är av åsikten att allt i universum hänger ihop, Isabelle Huppert är en avhoppad elev till dem, som är av åsikten att allt är meningslöst, Jude Law är en elak affärsman som manövrerar ut Jason Schwartzman ur en ekologisk förening som försöker hindra Jude's arbetsgivare från att exploatera ett träsk. Jason anlitar Dustin och Lily för att få reda på meningen med livet, och Mark Wahlberg har gjort detsamma.

Filmen är ungefär lika meningslös och tråkig som min sammanfattning, och det borde också ha framgått av manuset. Jag har full förståelse för att B-skådisar som Lily Tomlin, och tämligen oetablerade skådisar som Jason Schwartzman väljer att vara med för att få ihop till lite hårt bröd och filmjölk (eller vad som nu ingår i amerikanskt existensminimum), men Jude Law och Dustin Hoffman?

Har de inget omdöme, eller dåligt med pengar eller vadå? I och för sig har väl båda två varit med i filmer av varierande kvalitet, men något borde de väl ha lärt sig på vägen?

Den enda fördelen med filmen är att man får se Jason Schwartzman...



...och eftersom jag vet att Aronson gillar Jude Law så får väl han också en bild:



PS: Jag kom just på att det kanske inte alls är Aronson som gillar Jude Law, utan Pojkfröken ??? I så fall ber jag om ursäkt på förhand :-)

15 kommentarer:

MB sa...

Men halloooooo, den där filmen är ju urkul just för att den är så kass........btw....det är träff i sthlm den 12 aug.....jag utgår ifrån att du dyker upp så att jag slipper sitta som ensam försvarare av det manliga könet ;-)

och snälla rara...regga dig på nyligen.se...så jag kan lägga dig i listan........

Rexxie sa...

Trailern på 30 sekunder var bättre :-)

Hmmmm....

När, var och hur? Jag är lite tveksam, för jag kommer bara att sitta i ett hörn och vara tråkig. Inte en människa kommer att prata med mig :-)

Så där, nu är jag inlagd på nyligen, nu skall jag bara försöka komma ihåg att pinga...

Anonym sa...

usch... jag o en kompis skulle hyra film och äta chips dagen efter vi hade festat en gång.. av någon aledning hyrde vi den o herregud.. man kan ju undra hur dålig en film får bli! Jag tror inte ens att min f.d. filosofi lärare skulle tycka att den var okej.

Anonym sa...

Det var alltså jag... ingen mysko wannabe som kallar sig teenis.. =)

Rexxie sa...

Teenis-Tennis: det som är konstigt är att de har lyckats klippa ihop en alldeles lysande trailer och den trailer-makaren borde få en Oscar...

Det värsta (med mig åtminstone) är att jag inte klarar av att sluta titta på en film om jag väl börjat, "den kan ju bli bättre" :-)

MB sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
MB sa...

Tror du verkligen att jag skulle låta dig sitta i ett hörn alldeles tyst.....icke sa nicke......pratar du inte av dig själv så kommer jag att kittla dig så du skriker...... :-)
det är den 12 aug i sthlm

Rexxie sa...

Jamen, Stockholm är STORT! Skall jag irra runt och leta?

:-)

Rexxie sa...

För den delen låter ju kittlings-delen riktigt intressant, så nu kommer jag nog att prova den modellen :-)

(om jag vågar åka vill säga)

Aronson sa...

Fast Aronson gillar också Jude Law. Speciellt i såna ställingar... ;-)

MB sa...

det är inte bestämt var i sthlm vi skall vara än.....men vi kan ju alltid irra runt tillsammans.....och här vågas det minsann.....så inga undanflykter nu....... :-))

Unknown sa...

Det ser ut som att Jude behöver en kur med min snopptvål. Och boy, OM jag kan tänka mig att ge honom kuren personligen.

Rexxie sa...

Snälla pojkfröken! Du har sådana krav!

(dessutom var det säkert kallt ute :-)

Anonym sa...

Mums!

Anonym sa...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»