söndag, juni 04, 2006

Filmsöndag I

Idag har jag roat mig med att titta på filmer, och här kommer små korta redogörelser... (och var varnade, det kan komma spoilers)

Mannen - hustrun - älskaren av Claude Chabrol från -69.

Halvbra, skulle nog ge den ungefär 2 av 5. Jag blev dock lite lurad av beskrivningen hos brafilm:

Hélène och Charles Desvallées äter middag som vanligt tillsammans med sin son Michel. Snart börjar Charles notera att Hélène verkar frånvarande och en dag hyr han en privatdetektiv som bekräftar hans misstankar. Hélène bedrar honom och Charles söker upp älskaren. Deras möte slutar på ett sätt som ingen av dem hade kunnat ana.

Min naiva HBT-del av hjärnan lurade mig hastigt och lustigt att den sista meningen innebar att Charles och älskaren påbörjade en affär, men ack så roligt var det naturligtvis inte. Slutet var betydligt mer standardiserat än så, men man kan väl inte få allt här i världen :-)

1 kommentarer:

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»