torsdag, juni 08, 2006

Mest onödiga prylarna ?

Elisabet brukar emellanåt samla ihop diverse bilder/historier från sina läsare. Vi har t.ex visat våra kylskåp, våra vänsterhänder, köksfönster och allt möjligt annat.

Nu tänker jag göra samma sak med de absolut mest onödiga prylarna som ni har. Skicka bidragen till prylar@rexxmaster.se så lägger jag ut dem här (och ta gärna en bild och skicka med).

Här kommer mitt bidrag: en champagnevisp designad av Carl Mertens.



Det påstås att vispen användes av prostituerade i Paris på 1800-talet eftersom de i sina hårt snörade klänningar inte klarade av bubblorna, men huruvida det är sant eller inte kan man ju alltid spekulera om!

Jag tycker att det känns helt oförlåtligt att vispa bort bubblorna ur champagne, så den torde aldrig bli använd hos mig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Min svärmor är expert på att ge oss 'bra att ha'-grejor som inte är ett enda dugg bRA att ha..men hon menar ju väl, svärmor.

I topp ligger nog en OBH-Nordica pryl som sprayar olja..har ännu inte fattat hur den funkar och har ännu inte använt den.

Rexxie sa...

Bra, då vet jag att jag inte skall köpa en oljesprayare....

Anonym sa...

Champgnevisp?? Jag blir så upprörd så jag vet inte vad. Det tar ju åratal att skapa bubblorna .
/ T (champnefreak)

Rexxie sa...

Tania:

Visst är det löjligt, men eftersom det är en gammal familjepresent från Noppe (du vet han med klubben) så kan jag inte kasta bort den.... (dessutom är den dj...igt snygg).

Får sitta och vispa lite lojt i alkoläsken i stället :-)

Anonym sa...

Your website has a useful information for beginners like me.
»