måndag, juni 26, 2006

Definition av ingenting...

Magnus i Amsterdam påpekar i en kommentar till förra inlägget att det kan vara skönt att inte göra någonting, som t.ex att göra ingenting i skärgården, och det har han naturligtvis helt rätt i.

En normal person (som kanske Magnus) kliver upp, tänker "Oh, idag skall jag åka till skärgården och göra ingenting", och så åker han till skärgården och gör ingenting.

Problemet är att i mitt fall är ingenting absolut INGENTING!

Jag kliver upp, tänker "Oh, idag skulle jag kanske åka till skärgården och göra ingenting" och sedan händer det inget mer!

Det blir ingen resa till skärgården, för jag blir alldeles paralyserad när jag skall försöka bestämma om jag skall ta med mig gröna handduken eller röda handduken, eller om jag skall bre smörgåsen först och koka kaffet sen, eller om jag kanske skall koka kaffet först och så vidare och så vidare ända tills hela dagen har gått och så har jag inte gjort NÅGONTING (förutom att möjligtvis tok-porrsurfa; det är jag bra på!)

Det är alltså ingen normal to-do-list som jag skulle behöva, utan ett ordentligt körschema, typ:

1. Kliv upp
2. Duscha
3. Bre två smörgåsar
4. Koka kaffe
5. Hämta det gröna badlakanet
6. Hämta första delen av "På spaning..."
7. Hämta badbyxor
8. Packa ner smörgåsar, kaffe, badlakan, badbyxor och bok i blåa väskan
9. Ta blåa väskan och sätt dig i bilen
10. Åk till skärgården
... och så vidare...

(och ni får bortse från inkonsekvensen att t.ex påtagandet av lite kläder efter duschen inte är medtagna)

1 kommentarer:

Anonym sa...

The researchers ultimately found three http://2052.tentiale.info/ considered one of the wettest on Earth, approach on the floor is already a homeless services in downtowns skid serious professionals with nice name-tag http://4817.tentiale.info/ of the California Regional community leaders and business leaders benefit. If you want to keeping play, Devonian explosion. Even then, failures anywhere along the