måndag, juni 19, 2006

Lite deprimerad idag....

....eftersom Magnus Borg har lagt ner sin blogg...

Inga mer små berättelser om envist cyklande i regnet...
Inga mer länkar till artiklar...
Inga mer betraktelser om tro...
Inga bilder från nya balkongen...

Det värsta när någon lägger ner en blogg är att jag får för mig att det är mitt fel. För mycket kommentarer, för lite kommentarer, för smöriga kommentarer, för bitska kommentarer, för tråkiga kommentarer eller vad man nu kan komma på för kombination.

Det kändes likadant när Maleandro lade ner sin blogg (både första, andra och tredje gången :-)

Nu är det väl bäst att påpeka att jag är mycket väl medveten om att det inte har något med mig alls att göra, men det känns så.

Ibland vågar jag knappt kommentera alls, bara för att ni inte skall bli uttråkade! "Nej, inte en till kommentar från Rexxie! Att han inte ger sig"

Känner ni er stalkade/uttråkade/något annat, så säg till!

11 kommentarer:

Anonym sa...

VA!!!! Har han lagt ner? Nej! :-(

Herr Planström sa...

Jag känner mig verkligen inte stalkad. Det är ju inte så att du ringer varje dag.

Rexxie sa...

Det min käre herr Planström beror på att jag ALDRIG skulle ringa till en person som jag inte har träffat.

För övrigt vågar jag knappt kommentera på din blogg dels eftersom jag aldrig riktigt vet vad jag skall skriva (som verkar tillräckligt intelligent :-), dels eftersom jag inte riktigt vet på vilket humör du är på och hur en klumpig kommentar skulle påverka dig...

Anonym sa...

var ju med om för ett tag sedan att en person slutade blogga för att en person uttryckt en avvikande åsikt i hennes blogg. Dumt! Den som vill ha sin blogg alldeles ren får använda filter eller stoppa kommentarsfunktionen helt, men det blir ju himla tråkigt! Tyckte väl hon också, kom tillbaka men hade strukit några personer från sin länklista, det var ju en fin vink till även en del av oss andra att hålla käften. Så kan man ju också göra! Själv har jag inga länkar alls, så behöver ingen fundera utan bara kommentera på! Kommentera på du!

Det där fenomenet att folk påstår sig stalkade på sina bloggar tycker jag är lite stolligt! Det är lång väg mellan enstaka vanliga/vänliga kommentarer då och då och stalking. Men ibland tar fåfängan överhand hos en del.

Herr Planström sa...

Precis, jättetöntigt. Särskilt eftersom jag SAKNAR kommentarerna.

Anonym sa...

Känner mig absolut inte stalkad. Gillar dina kommentarer skarpt! ;-)

Anonym sa...

Så fint skrivet. Kan inte lova att jag återkommer, men gör jag det så blir det på samma adress. Fortsätter dock läsa dig.

MB sa...

Hjärtat försöker du antyda att jag är lätt ambivalent ;-) Skulle jag inte få kommentarer av dig skulle jag bli skitsur på ren svenska...ju fler desto bättre :-)

Rexxie sa...

Magnus: känn dig inte stressad över att jag saknar din blogg, jag har full förståelse för dina skäl att lägga bloggen på is. Däremot kan jag ju erkänna att det var lite tråkigt att du plockade bort alla arkiverade poster :-)

Maleandro: Det är väl come-back'sen som roar dig kan jag tänka! Jaja, jag skall kommentera om du bara skriver något så att jag kan kommentera.... (och någon dag kanske jag skickar det där mailet som jag utlovade efter påsk, men som blev inställt eftersom jag inte riktigt vågade efter http://maleandro.blogspot.com/2006/05/quick-dropby.html )

MB sa...

Men käre Rexxie :-) du får mig att låta som en liten vilding ;-) visst vågar du skicka mail....och kommentarer.....herregud, jag är nästintill beroende av dina kommentarer......

Anonym sa...

Your website has a useful information for beginners like me.
»